„To je prostě hra na lidskou závist. Co se týče obsahu vozu, já vůbec nemusím řídit svoje auto. A pokud jde o majetkové poměry řidiče? Asi by to vedlo k tomu, že by lidé své majetkové poměry tajili ještě víc než dosud. Taky si dost dobře nedovedu představit, kdo by zjišťoval majetkové poměry každého řidiče, který překročí povolenou rychlost. Je to nesmysl. Myslím, že bodový systém stačí," řekl serveru ParlamentníListy.cz Bendl, podle kterého jsou některé Bártovy plány utopistické.
Cenu za kilometr nelze určit
Ministr Vít Bárta také řekl, že průměrnou cenu kilometru dálnice srazí z 250 milionů korun na polovinu. Ani to nepovažuje Bendl za příliš reálné. Na dotaz, za kolik se dá podle jeho názoru postavit kilometr dálnice, však odpovědět nechtěl.
„K výrazné úspoře by mohlo dojít jedině v případě, že by byla přijata novela stavebního zákona, která by zamezila zbytečnému prodlužování staveb. Kvůli tomu se výstavba některých dálnic protahuje o léta, a to náklady několikanásobně zvyšuje. Ale nějakou cenu za kilometr vám neřeknu. To je nesmysl. Podstatně se liší náklady na výstavbu dálnice na poli a ve skále," tvrdí Bendl.
Přes obce jezdí tuzemské kamiony
Omezení kamionové dopravy, které Bárta slibuje, Bendl také nepovažuje za příliš reálné. „Vedlo by to k tomu, že se prostě někam nedostanete. Je otázka, co je větší zlo. Jestli když někde projede jeden kamion, nebo se to tam poveze deseti malými náklaďáky. Zvyšování mýtného problém nevyřeší. Mezinárodní kamiony využívají naší dálniční síť, přes města a obce jezdí hlavně tuzemští dopravci a kvůli zásobování, protože neexistuje paralelní komunikace," prohlašuje bývalý středočeský exhejtman.
Čtěte také:
-
Pokuty podle Bárty. Ekonom si klepe na čelo, expertům se líbí
-
Vyšší pokuty bohatším, volá Bárta. Je to populismus, míní Bendl
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš Urban