Ministr dopravy Zdeněk Žák přitom v úterý uvedl, že firma opraví úseky s největším zvlněním, na kterých byla v minulosti snížená maximální dovolená rychlost, a bude i nadále dálnici monitorovat a na své náklady udržovat, dokud bobtnání jejího tělesa neustane.
Podle listu Eurovia v návrhu slibuje, že bude monitorovat zvlnění vozovky a že odbornými garanty budou znalci, s nimiž již dříve spolupracovala. "Některé vady by podle dokumentu opravovala na své náklady Eurovia. Jde ale o méně závažné nedostatky. Ale náklady na ty podstatné závady, jako je statika mostů či zvlnění vozovky, budou rozděleny v poměru 60 procent ŘSD a 40 procent Eurovia," uvádí list. V dalším bodu se prý píše, že "společnost Eurovia přitom v žádném případě nenese jakékoliv náklady na odstranění takových poruch, které byly či budou způsobeny v důsledku vyšší moci".
Má se stát vzdát nároků na náhradu škody?
Návrh dohody navíc podle LN předpokládá, že stát by se měl vzdát nároků na náhradu škody. ŘSD škoda vznikla, když "stavebníci nedodali smluvené množství oceli do mostních konstrukcí, ale nezapomněli si stavební materiál vyfakturovat", uvádí deník. ŘSD by podle navržené dohody mělo vzít zpět rozhodčí žaloby. "A to včetně žaloby týkající se valorizace, o níž má v nejbližší době jednat rozhodčí soud a podle informací LN je velká naděje na to, že verdikt dopadne ve prospěch státu."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ahe, čtk