Přesvědčil se o tom několikrát v tomto týdnu i zpravodaj ParlamentníchListů.cz a rozhodl se svoji zkušenost popsat, tak, jak situaci vnímal.
Vlaky k prasknutí – čím kratší, tím lepší
Není snad jediný rychlíkový spoj v těchto dnech mezi Plzní a Prahou (snad s výjimkou víkendových pendolin), aby nebyl především mezi Plzní a Prahou (a zpět) nacpán k prasknutí. Mezinárodní rychlíky Jan Hus a Albert Einstein, které jezdí z německého Mnichova a Regensburgu pod bavorskou firmou ALEX, „přepřahají“ v krajské západočeské metropoli lokomotivu a je zde dobrým zvykem, že se tu povětšinou připojí další prázdné české vagony. To v těchto dnech je však nevídaný luxus. Vedení Českých drah asi pozapomnělo, že jsou jedny z nejdelších zimních prázdnin za posledních několik let, a proto “takticky“ nepřidaly ani sedadlo.
Namačkáni nejen v kupé, ale mnohdy i na chodbičkách to ocení především cestující s malými dětmi. „Mám rodinu rozházenou po celém vagoně, aby mi alespoň prckové seděli,“ řekla nám jedna z cestujících maminek, vydajíc se na prohlídku hlavního města. „Vagony jsou to hezké, německé, ale je jich málo. Nechápu, proč nemohou alespoň jeden či dva naše ještě připojit.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala