Peníze, které jsou takto vypláceny, totiž někteří zaměstnavatelé pochopitelně nedaní, zaměstnancům se však nezapočítávají například na důchod. Ti však s podmínkami firem souhlasí, protože práce je málo. Ne vždy se to však může vyplatit, jak dokládá případ dnes už bývalého řidiče kamionu z Olomoucka.
Pan Vladimír, který nechtěl uvést své příjmení, pracoval jako řidič pro olomouckou společnost Ol Trans CZ sedm let. Jeho plat byl vysoce nadprůměrný, ale oficiální byl o dvacet tisíc nižší. Pak mu během jedné cesty ve Francii byly z kamionu odcizeny tři tankovací karty, u kterých byly bohužel k jeho smůle ukryty někde jinde ve složce řidiče i jejich bezpečnostní kódy.
„PINy jsme ve složce nechávali záměrně. Karty používali různí řidiči, takže jsme to nechtěli komplikovat. Já jsem byl na vozidle vždy jako střídač.Teď už bych to neudělal, ale tehdy jsem měl strach, že je zapomenu předat a problémy bude mít některý z mých kolegů,“ uvedl ParlamentnímListům.cz.
Další příběhy čtěte ZDE
Karty zablokovali pozdě. Zloději natankovali za statisíce
Ztrátu karet okamžitě nahlásil, přesto byly zablokovány až o čtyři dny později. Ke krádeži totiž došlo v pátek a společnost provozující tyto tankovací karty přes víkend neoperuje. Touto prodlevou však vznikla velká škoda. Protože zloději na ně stačili natankovat palivo za 217 000 Kč. Tuto částku se firma okamžitě rozhodla řidiči strhávat z platu. „Nečekali, zda s tím budu souhlasit. Ani nemuseli, jelikož dobře věděli, že nebudu mít nikde zastání, protože šlo o černé peníze z takzvaných diet. Navíc první zápis o škodě byl proveden až tři měsíce po události, přesto mi firma bez mého souhlasu strhla z diet částku přes 20 000 korun,“ vysvětlil řidič.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka