„Pan ministr se snaží uchlácholit veřejnost, nebo nemá od svých podřízených úplné informace. My jsme nekritizovali, že na tento úsek nebude možné čerpat evropské prostředky, ale to, že nebyl na rozdíl od jiných prioritních staveb zařazen do základní sítě.," uvedl Kuba pro server Novinky.cz.
Fond soudržnosti? Sliby chyby
Dodává, že ani ministrův slib financovat D3 z Fondu soudržnosti není příliš reálný. Takových slibů už jsme slyšeli... D3 je mezi dopravními prioritami státu 25 let a jezdíme po 17 kilometrech. Z fondu soudržnosti půjde do dopravy asi jen 90 miliard korun, a to jsou peníze nejen na D3, ale na všechny dopravní stavby v ČR. Kolik si myslíte, že se z toho postaví kilometrů D3? Máme šanci využít zvláštního fondu, ve kterém bude zhruba 750 miliard, a my o něj ani nebojujeme," stěžoval si vicehejtman.
Uvedl také, že o nelehké situaci projektu debatoval i s hornorakouskými politiky, které informace o vyřazení stavby také velmi překvapila. Rakušané prý slíbili, že spolu s Jihočechy udělají vše pro to, aby byl v rámci schvalovacího procesu stávající návrh přezkoumán.
Čtěte také:
Klaus: Temelín je vedlejší, s Rakouskem řešíme dálnice
STAN: Podporujeme rychlé dokončení dálnice D3 i dostavbu Temelína. Ultimáta odmítáme
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: qot