Kariéru jako hrom si dlouho užíval Michal Hala. Už jako dvacetiletého si ho v aparátu krajského výboru jihomoravské ČSSD v roce 2000 vyhlédl tehdejší ministr dopravy Jaromír Schling a vzal si ho do Prahy coby pracovníka svého tiskového odboru. Ale ještě v témže roce přesídlil do Ředitelství silnic a dálnic, státní příspěvkové organizace, která hospodaří ročně s desítkami miliard na stavby a opravy komunikací.
Tam začal jako vedoucí kanceláře ředitele Pavla Havíře, za jeho nástupce Petra Laušmana poskočil na post šéfa vnitřních věcí úřadu a stal se tak jednou z jeho nejvlivnějších postav ve firmě. Po Laušmanově odchodu v lednu 2007 byl dokonce jmenován dočasným generálním ředitelem. O pár měsíců později se stal výkonným ředitelem a do této funkce si stáhl prakticky všechny kompetence.
Oslnivou kariéru uťalo zatčení
Očarovaný penězi i mocí si v létě 2009 nechal upořádat megalomanskou oslavu třicátých narozenin a nikdy neprozradil, kdo třičtvrtěmilionovou akci, na níž nechyběli vlivní podnikatelé, lobbisté, úředníci a politici, zaplatil. Halův soumrak započal v prosinci 2009, kdy jeho funkci zrušil ministr dopravy Gustáv Slamečka. Několik měsíců fungoval na ŘSD jako poradce s osmdesátitisícovým platem, jeho působení ve firmě definitivně uťal v září 2010 tehdejší ministr dopravy Vít Bárta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník