Nový B-MAX je první Ford, který tuto anketu vyhrál; se ziskem 830 bodů předběhl Škodu Rapid (736 bodů) i Peugeot 301 (662 bodů)
Nový Ford B-MAX zvítězil v anketě AUTOBEST 2013, jíž se účastní přední motorističtí novináři z patnácti zemí střední a východní Evropy.
Porota označila nový Ford B-MAX za „cool“ a vyzdvihla jeho „neuvěřitelný“ motor 1.0 EcoBoost, „působivou“ kvalitu a důmyslné řešení systému otevírání dveří Ford Easy Access. B?MAX je první model značky Ford, který anketu AUTOBEST vyhrál.
„B-MAX je brilantní, inteligentní nový vůz,“ řekl Ilia Seliktar, prezident AUTOBEST. „Je to první auto, které má namísto klasických B-sloupků dva středové sloupky integrované přímo ve dveřích. Toto ocenění ukazuje evropským zákazníkům, že automobil může představovat výhodnou koupi a zároveň být cool.“
Porotci z Bulharska, Bývalé jugoslávské republiky Makedonie, České republiky, Chorvatska, Kypru, Maďarska, Polska, Rumunska, Ruska, Řecka, Srbska, Slovenska, Slovinska, Turecka a Ukrajiny hodnotili zúčastněné automobily podle třinácti různých kritérií od prodejní ceny přes spotřebu paliva až po design. Nový B-MAX získal 830 bodů a zařadil se tak před Škodu Rapid (736 bodů) i Peugeot 301 (662 bodů). Sedm porotců z patnácti označilo nový kompaktní model Fordu za celkového vítěze.
„Nový B-MAX vskutku změnil očekávání zákazníků v segmentu kompaktních vozů,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Toto prestižní ocenění je svědectvím o průlomové práci vývojových týmů Fordu, ale také o vynikající kvalitě dosahované naším novým montážním závodem v Rumunsku.“
Ford B-MAX s motorem 1.0 EcoBoost 88 kW se pyšní nejnižší spotřebou paliva a emisemi CO2 ze všech přímo srovnatelných automobilů – 4,9 l/100 km, respektive 114 g/km. B-MAX je ale k dispozici také se vznětovými motory Duratorq TDCi o objemu 1,5 a 1,6 l. I ty patří k nejúspornějším ve třídě. Jednotka 1.6 TDCi 70 kW má kombinovanou spotřebu 4,0 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 104 g/km.
Systém otevírání dveří Ford Easy Access poskytuje bezkonkurenční přístup do prostoru pro cestující. Přední dveře jsou zavěšené obvyklým způsobem vpředu, zatímco zadní dveře jsou posuvné a obsahují integrované středové sloupky. B-MAX zároveň nabízí širší možnosti konektivity než kterýkoli jiný model stejné třídy. Má systém SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání, která v případě dopravní nehody zprostředkuje posádce vozu spojení s pracovištěm záchranného systému.
V září letošního roku získal nový B-MAX od čtenářů německého časopisu Auto Motor und Sport cenu Autonis jako „Nejkrásnější minivan roku 2012“. Od nezávislé organizace Euro NCAP pak obdržel maximální pětihvězdičkové hodnocení za své bezpečnostní vlastnosti. V České republice je jedním z finalistů soutěže Auto roku 2013.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva