Hyundai ix35 Fuel Cell ukáže své přednosti v reálném provozu

17.03.2013 17:28 | Zprávy

Hyundai ix35 Fuel Cell byl v rámci společného programu zaměřeného na propagaci vodíkových palivových článků FCH JU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking), podporovaného Evropskou komisí, vybrán již druhým rokem v řadě, jako předváděcí vozidlo k ukázkám předností technologie vodíkových palivových článků v reálném provozu. Hyundai ix35 Fuel Cell, první sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, bude po celý rok 2013 k dispozici k testovacím jízdám v Bruselu členům Evropského parlamentu, představitelům Evropské komise a dalším politikům.

Hyundai ix35 Fuel Cell ukáže své přednosti v reálném provozu
Foto: red
Popisek: Hyundai

Společnost Hyundai Motor uzavřela v říjnu 2011 s FCH JU první leasingovou smlouvu na vůz s palivovými články na vodík. V průběhu roku 2012 byl model ix35 Fuel Cell prezentován politikům EU, zájmovým skupinám a veřejnosti v rámci mnoha ukázkových jízd a veřejných akcí v Bruselu a na dalších místech po celé Evropě.
 
Lídr ve vývoji palivových článků

Hyundai je světovým lídrem ve vývoji technologie palivových článků na vodík, už od představení vozu Santa Fe FCEV v roce 2000. Ve Výzkumném institutu Hyundai pro ekologické technologie v Koreji založil dokonce speciální divizi na výzkum palivových článků. V lednu 2013 se stal Hyundai prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil výrobu vozidel s pohonem na vodík, nulovými emisemi, na montážní lince.
 
Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 jeden tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí, a to zejména v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a podporuje výstavbu sítě vodíkových plnicích stanic. Zástupci dánského města Kodaň a švédského Skåne již objednali 17 vozů ix35 Fuel Cell.
 
Přední výrobci automobilů, včetně značky Hyundai, deklarovali podporu výstavby většího počtu plnicích stanic, aby byl trh připraven na zahájení velkosériové výroby vozidel s palivovými články na vodík.
 
Hyundai ix35 Fuel Cell

Sada palivových článků v modelu ix35 Fuel Cell, používá patentovanou technologii Hyundai, při níž se přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor. Jediným odpadním produktem, který ix35 Fuel Cell vypouští, je voda.
 
Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

 Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkem 14 let výzkumu v hodnotě několika stovek milionů eur, který uskutečňovaly stovky inženýrů ve Výzkumném institutu Hyundai pro ekologické technologie v korejském Mabuku. Vůz ujel více než 3 miliony kilometrů v rámci testů v reálném provozu v Evropě, Koreji a USA.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Miroslava Němcová byl položen dotaz

ODS

Dobrý den, vždy jsem ODS považovala za pragmatickou stranu. Bohužel v poslední době mám čím dál víc pocit, že se stáváte populistickou stranou. Viz třeba slib Fialy o tom, jak budeme mít za 5 let platy jako v Německu nebo to jeho video s Nuttelou. Můj dotaz zní. Opravdu chcete dělat takovou populist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

16:14 Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

Téměř 70 procent českých firem zatím nepoužívá umělou inteligenci (AI) ve svém podnikání. Ale více n…