1) Jak vybrat zájezd, abychom se nedostali do potíží a nepřišli o svoje peníze?
Při výběru zájezdu u cestovní kanceláře nebo agentury by měl klient jako první vždy žádat předložení certifikátu pojišťovny o pojištění cestovní kanceláře (organizátora zájezdu) proti úpadku. Jen tak budou zákazníkovy peníze chráněny. Cestovní kanceláře mají tento certifikát běžně vyvěšen na viditelném místě a zveřejněn na webových stránkách, rovněž tak při nákupu přes internetového prodejce je klient informován, jaká CK zájezd pořádá a zda je pojištěna dle zákona.
Když si klient koupí zájezd u subjektu, který je pojištěn proti úpadku (což musí být ze zákona pouze cestovní kanceláře), nemusí se obávat, že by v případě krachu CK zůstal v zahraničí bez pomoci. V případě úpadku CK se o klienta ze zákona musí postarat příslušná pojišťovna. Pojišťovna rovněž vrátí peníze zákazníkům zkrachovalé CK za nerealizované zájezdy. Zásadně proto doporučujeme, aby veřejnost kupovala zájezdy pouze u pojištěných subjektů, které se mohou prokázat platným certifikátem pojištění od pojišťovny!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva