„Stanice Českého rozhlasu připravily na týden od 4. do 10. listopadu pestrou nabídku pořadů k tomuto projektu,“ uvádí manažer projektu Česko 2023 Petr Zettner. Pořadů a rubrik bude napříč stanicemi víc než 400 a jako tenká červená nit je spojí prvek budoucnosti, prognóz, předpovídání, plánování atd. „Mám z toho radost, protože se nám podařilo zhmotnit to, co už je řadu let úspěšné v německých veřejnoprávních médiích pod názvem Themenwoche. Tedy jedno téma koncentrované na ploše jednoho týdne do všech možných i nemožných pořadů na všech stanicích. To má obrovskou sílu a dokáže to v některých momentech rozpoutat celospolečenskou debatu,“ vysvětluje Petr Zettner.
Nalaďte si budoucnost
„V projektovém týmu jsme pro Česko 2023 dlouho hledali vhodný slogan a nakonec se nám mezi desítkami návrhů nejvíc líbil claim: Nalaďte si budoucnost,“ říká Ondřej Nováček, ředitel Centra vysílání a garant celého projektu. „Jeho výjimečnost je v tom, že odkazuje nejen na ladění rádia, ale i na ladění budoucnosti ve smyslu jejího projektování či plánování. A přesně to budou posluchači dělat – ladit zajímavé vysílání a ladit budoucnost prostřednictvím internetové aplikace“, dodává Ondřej Nováček. Každý den od 4. do 30. listopadu dostane jeden z posluchačů za odhad budoucnosti odměnu: chytré rádio budoucnosti vhodné pro příjem digitálního rozhlasového vysílání. K ladění budoucnosti odkazuje také vizuál, který najdou návštěvníci na webových stránkách projektu Česko 2023, kde si mohou zvolit, zda chtějí budoucnost vidět výhradně pozitivně, nebo negativně. Každý, kdo se k odhadu budoucnosti připojí, obdrží v roce 2023 e-mail s připomenutím své předpovědi. Může si tak svůj odhad po deseti letech porovnat s realitou.
Projekt Česko 2023 láká nové posluchače také na internetu k živému streamu nebo audio archivu Českého rozhlasu, kde se bude ve spolupráci webeditorů jednotlivých stanic sbíhat odvysílaný obsah. Své klíčové místo má projekt i na sociálních sítích. „Našim cílem je být s posluchači maximálně v kontaktu. Bude to mravenčí práce, ale společně se všemi redaktory sociálních sítí na stanicích se nám to může podařit“, říká Miloslav Hamřík, který je redaktorem sociálních sítí Radiožurnálu a je v projektu pro sociální sítě team-leaderem.
Posluchači budou ladit budoucnost od 4. listopadu do konce měsíce. Od 2. prosince začnou stanice zveřejňovat výsledky tipování a 4. prosince generální ředitel Peter Duhan zapečetí poselství pro rok 2023.
Více na stránkách projektu www.cesko2023.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva