Generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan v úvodním slově podotkl, že rozhlas veřejné služby musí být technologicky univerzální. V případě českého veřejnoprávního média to znamená, že kromě digitálního vysílání hledá i další cesty k šíření vlastního obsahu. Jednou z nich je systematické školení redaktorů, aby obohacovali veřejné zdroje, jako je například encyklopedie Wikipedia, o související informace, které zjistili při přípravě rozhlasových pořadů. Do budoucna Český rozhlas zvažuje nabízet své zvukové záznamy v podobě sdíleného přehrávače, který si každý bude moci vložit do vlastní webové stránky. Inspiraci našel u švédských kolegů.
Zástupce britského komerčního rádia pro děti Fun Kids představil nízkonákladovou stanici, která si v digitálním vysílání našla úspěšný obchodní model. Digitální vysílání nabízející nové služby je podle něj nevyhnutelnou záležitostí: „Pokud se rádio nezmění, najdou si posluchači zajímavý zvukový obsah sami jinde,“ uvedl Matt Deegan s odkazem na služby, jako je Spotify, iTunes Radio nebo TuneIn. Stanice vydělává nejen na klasických obchodních příležitostech, ale čerpá i z nových zdrojů, třeba vlastního YouTube kanálu obaleného reklamou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva