„Nevěříme v přímočará řešení a v jednoznačné odpovědi. Být architektem i učitelem architektury je celoživotní cesta,“ představují se autoři působící na Fakultě architektury ČVUT v Praze. Právě zodpovědnost za formování budoucích architektů je vede ke dvěma otázkám, které si v knize pokládají. Co je udržitelná architektura? Jakým způsobem udržitelnost vyučovat na školách architektury?
K odpovědím se pak přibližují z několika směrů. Jak uvádí recenzent Petr Kratochvíl: „Autoři vycházejí z oprávněného přesvědčení, že udržitelnou architekturu nelze definovat několika – pouze kvantitativními – parametry, ale spočívá v realizaci díla, jež v sobě již od konceptuálních počátků spojuje celostním a zároveň tvůrčím způsobem respekt k environmentálním, sociálním i ekonomickým požadavkům a nerezignuje přitom ani na stránku estetickou.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva