Celkem provedla 1 144 kontrol a porušení zákonů zjistila u 809 z nich, což je 70,7 %. „Výsledky kontrol za rok 2020 opět potvrdily, že oblast internetového prodeje patří k těm formám obchodování, při kterých ve velké míře dochází k porušování spotřebitelské legislativy. Obchodníci často používají nekalé a klamavé obchodní praktiky a neinformují spotřebitele o podmínkách a uplatnění reklamace,“ říká k výsledkům kontrol ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce v průběhu roku 2020 uskutečnila 1 144 kontrol e-shopů. Jejich cílem bylo ověřit dodržování povinností vyplývajících prodávajícím zejména ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ale i dalších právních předpisů v dozorové působnosti České obchodní inspekce. Nedostatky zjistila při 809 kontrolách, což představuje 70,7 % z celkového počtu provedených kontrol.
ČOI v uplynulém roce reagovala také na zvýšený zájem spotřebitelů o elektronické obchodování, který byl z části ovlivněn mimořádnou situací způsobenou šířením nemoci COVID-19. Značná část kamenných provozoven byla uzavřena, proto někteří prodejci na tuto skutečnost reagovali přenesením své obchodní činnosti do nových internetových obchodů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva