Nejvíce změn v mezistátní dálkové dopravě se dotkne linky Praha – Mnichov. Počet spojů se zde zvýší ze 4 párů na 7 a cestovní čas se zkrátí až o půl hodiny. Přibližně o čtvrt hodiny rychleji se bude cestovat také do Budapešti, kam spoje pojedou pod novou marketingovou značkou Metropolitan. Kratší doba cestování čeká zákazníky Českých drah a jejich kooperujících zahraničních partnerů i na několika dalších mezistátních linkách. Větší změny se dotknou také noční dopravy, která prochází již několik posledních let v celé Evropě rozsáhlými změnami a racionalizací.
Praha – Mnichov: každé 2 hodiny a za 5 a tři čtvrtě hodiny
„Nejrozsáhlejší změny v novém jízdním řádu 2018 čekají na zákazníky linky Praha – Plzeň – Domažlice – Řezno – Mnichov. Vlaky pojedou častěji a rychleji. Počet spojů se zvýší ze čtyř na sedm, doba jízdy se zkrátí na přibližně 5 a tři čtvrtě hodiny, což je asi o 20 minut méně než u současných spojů, a cestující se mohou těšit také na komfortnější vozy německého partnera, se kterým česko-bavorskou linku společně provozujeme,“ zdůraznil chystané změny Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Společnost Länderbahn, která provozuje tyto spoje na německém území pod značkou ALEX, plánuje nahradit staré vozy ze 70. let minulého století moderními klimatizovanými vagóny od mateřské italské národní železniční společnosti Trenitalia. V těchto vozech mají být například oddíly 1. třídy, místa pro cestující na vozíku nebo občerstvení.
„O rozšířenou nabídku spojů do Bavorska očekáváme velký zájem. Již současné spoje jsou plně využité. Výhodou je, že v těchto vlacích platí regionální jízdenky, například Skupinové víkendové jízdenky + Německo, díky kterým lze podniknout výlet do Řezna, nebo Včasné jízdenky do Mnichova, jejichž cena se pohybuje přibližně od 370 korun. Aby byly naše spoje plně konkurenceschopné například s individuální automobilovou dopravou, je potřeba dále zkracovat cestovní časy na této trase alespoň na čtyři hodiny, jako je tomu například do Bratislavy, Vídně nebo Berlína,“ upozornil Michal Štěpán.
Kratší doba cesty vlakem čeká v příštím roce také na cestující z Prahy do Berlína a Hamburku, jak připomněl Michal Štěpán: „V novém jízdním řádu nasadíme na spoje z Prahy do Drážďan nové elektrické lokomotivy Vectron. Ty umožní od poloviny roku 2018 přímý provoz dále do Německa bez výměny lokomotiv a zkrácení pobytu v Drážďanech tak, že se cestovní čas mezi centrem Prahy a Berlína zkrátí přibližně o 20 minut na cca 4 hodiny a 8 minut.“ Další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Berlínem lze očekávat kolem roku 2020, kdy německé dráhy DB uvedou do plného provozu rekonstruovanou trať Drážďany – Berlín na 200 km/h. DB by chtěla zkrátit cestovní čas mezi těmito metropolemi na 80 minut, což v budoucnosti umožní přiblížit cestovní čas mezi Prahou a Berlínem k 3,5 hodinám.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva