Už od loňského podzimu modernizuje Správa železnic železniční uzel Pardubice. Stavební práce zatím provoz významněji neomezují, to ale přestane platit od jara letošního roku.
Konkrétně od 6. dubna 2021 bude omezen provoz přes železniční stanici Pardubice hl.n. z důvodu provádění úprav na zabezpečovacím zařízení. O měsíc později se rozeběhne přestavba úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, kde bude letos pouze jednokolejný provoz a v dalším asi 1,5 roce částečně dvoukolejný (díky zřízení odbočky u Bezpráví), ovšem sníženou rychlostí. Vlaků tak projede v tomto úseku méně než nyní.
Od 6. dubna začne na dobu zhruba dvou let platit zcela odlišný jízdní řád. V dálkové dopravě až na drobné výjimky nebudou přes Pardubice jezdit vlaky linky Ex3, tedy railjety Praha – Brno – Vídeň – Graz a EuroCity Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Pro spojení východních Čech s Brnem zůstane zachována pouze linka R19 Praha – Česká Třebová – Brno ve dvouhodinovém intervalu, ovšem v posunutých časových polohách. U vlaků linky Ex1 Praha – Olomouc – Ostrava, Ex2 Praha – Olomouc – Púchov a R18 Praha – Olomouc – Luhačovice dojde k úpravám časových poloh především v úseku Praha – Česká Třebová. U expresů Praha – Ostrava se rozšíří zastavování o stanici Choceň, kde budou zajištěny výhodné přípoje na Vysoké Mýto.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva