Vyrostla za zhruba dva roky od zahájení stavby, disponuje dvěma kolejemi s délkou přes 150 metrů a bude sloužit především pro údržbu elektrických jednotek a vratných souprav Českých drah s potenciálem využití pro servis nových elektrických jednotek Jihomoravského kraje. Mezi její vybavení patří mimo jiné prohlídkové kanály a lávky, mobilní plošiny či mostový jeřáb s nosností 11 tun.
„V Jihomoravském kraji provádíme údržbu mnoha elektrických jednotek, které provozujeme v dálkové i regionální dopravě. Museli jsme proto počítat i s neodkladnými investicemi pro zajištění adekvátního zázemí, které tato opravárenská hala bezpochyby poskytne,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a doplňuje: „Zefektivníme tak například údržbu 132 metrů dlouhých jednotek InterPanter, které se nevešly celou svou délkou do původní haly a bylo nutné je servisovat po částech, což prodlužovalo dobu jejich odstavení. Na jednu kolej bude současně také možné přistavit až dvě jednotky RegioPanter. To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozidla vracet rychleji zpět do provozu. A je známo, že čas jsou peníze a také spokojenost zákazníků.“
Národní dopravce provozuje elektrické soupravy InterPanter na dálkových linkách R13 (Brno – Břeclav – Olomouc) a R19 (Brno – Česká – Třebová) a elektrické jednotky RegioPanter řady 640 a 650 na regionálních vlacích v závazku Jihomoravského kraje. Vedle těchto ucelených jednotek zde budou udržovány i vratné soupravy s řídícími vozy, které obsluhují spoje Jihomoravského a Zlínského kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva