České dráhy podepsaly s konsorciem Siemens Mobility-Škoda Transporation rámcovou smlouvu na dodávku 180 supermoderních expresních vozů

13.04.2021 9:15 | Zprávy

Češi se mohou těšit na cestování supermoderními osobními vozy. Pro své dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky si je u konsorcia Siemens Mobility-Škoda Transportation bude objednávat národní dopravce České dráhy.

České dráhy podepsaly s konsorciem Siemens Mobility-Škoda Transporation rámcovou smlouvu na dodávku 180 supermoderních expresních vozů
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation

Uzavřená rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů a jeho hodnota dosahuje téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Dva vozy si pořizuje Správa železnic. Supermoderní komfortní vozy by měly sloužit v příštích letech na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně.

„Vážíme si faktu, že se budeme podílet na významném projektu, který přinese zásadní růst kvality cestování na české i mezinárodní železnici. Ekologická doprava, kterou železnice bezesporu je, získává v Evropě stále více důležitosti a využívání nových moderních vozidel zásadně zvyšuje atraktivitu železnice a přispívá k jejímu růstu na trhu dopravy. Zároveň také napomáhá s naplněním závazků postupného snižování emisí v dopravě. Věřím, že parametry nových vozů s rychlostí až 230 km/h a komfortní přepravou vhodnou pro pracovní cesty i rodinné výlety, přivedou na středoevropské železnice další nové cestující,“ sděluje Petr Brzezina, předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

„V České republice je v plánu zvýšení rychlosti na konvenčních tratích na 200 km/h a výstavba vysokorychlostních tratí. To v budoucnu umožní provoz vlaků vyšší než dnes maximálně povolenou rychlostí 160 km/h. I proto musíme pokračovat v plánovaných investicích do nových vlaků, kterými naplníme požadavky na standardy vozidel provozovaných na konvenční i vysokorychlostní síti ve střední Evropě. Upevníme si tak dlouhodobá strategická partnerství v rámci mezinárodní přepravy a posílíme svou pozici v dálkové dopravě,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: „Soupravy budou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu a nabídnou cestujícím nejvyšší komfort. Počítáme s nimi na mezistátních dálkových linkách Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburk, Praha – Brno – Budapešť a Praha – Brno – Vídeň – Graz – Villach. Už v prvních letech provozu vlaky využijí svou maximální rychlost právě v úseku mezi Berlínem a Hamburkem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Co je problémem v té dostupnosti bydlení?

To je nedostatek bytů. Poptávka převyšuje nabídku. To si děláte srandu? Ne že byste neměl pravdu, ale můžete mi sdělit, co jste udělali proto, aby se situace na trhu s bydlením zlepšila a také proto, aby bylo vlastní bydlení dostupné ne jen pro hrstku milionářů? Ten problém tu trvá roky a zatím si h...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Baltic expressy vozí cestující už 3 měsíce. Na noční spoje přibude lůžkový vůz

22:31 České dráhy: Baltic expressy vozí cestující už 3 měsíce. Na noční spoje přibude lůžkový vůz

Nejnovější mezistátní dálková linka Ex32 Praha – Pardubice – Wrocław – Gdańsk –Gdynia má za sebou pr…