Elektrobus Škoda Perun úspěšně absolvoval zkušební provoz s cestujícími v Brně

30.03.2014 9:19 | Zprávy

Nový elektrobus Perun vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric se představil ve dnech od 18. do 21. března na mezinárodním veletrhu Amper v Brně. Poté vyrazil do zkušebního provozu s cestujícími na běžných linkách MHD v moravské metropoli.

Elektrobus Škoda Perun úspěšně absolvoval zkušební provoz s cestujícími v Brně
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

 „Bateriový elektrobus prošel úspěšně homologačním procesem a v Brně se představil v provozu s cestujícími odborné i laické veřejnosti. Nyní vyrazí do několika dalších českých i zahraničních měst. Chtěli bychom se svou novinkou oslovit zákazníky po celé Evropě - zájem o využití vozidla v provozu je například z Polska, Německa či Slovenska,“ říká ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer.

Na veletrh Amper se nový elektrobus vydal z domovské Plzně po vlastní ose. Na trase využil jen dvě zastávky k dobíjení. „Prvními cestujícími byli instruktoři brněnského dopravního podniku, kteří dále zaškolovali jednotlivé řidiče pro provoz během probíhající zápůjčky. Byla radost poslouchat jejich reakce na provozní vlastnosti, které elektrobus prokázal při jízdách v náročném kopcovitém terénu v okrajových částech města Brna,“ uvedl manažer Škody Electric Jan Vejbor.

Elektrobus Perun je dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo, které je schopné dojezdu kolem 150 kilometrů, tento ukazatel lze však u tohoto typu vozu měnit v závislosti na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka. Baterie jsou uloženy celkem ve třech boxech, z nichž se jeden nachází za kabinou  řidiče. Jejich celková kapacita je 222 kWh a rychlým dobíjením je elektrobus nabit přibližně za 50 minut.

„Elektromobilita hraje v plánech Evropské unie významnou roli. Zejména v západních zemích se připravuje celá řada projektů, které počítají s využitím ekologických vozidel, jako jsou právě elektrobusy. Chceme být firmou, která bude u toho - vedle projektu Perun proto již nyní pracujeme na druhém typu vlastního elektrobusu, abychom byli schopni oslovit co nejvíce dopravců,“ dodává Karel Majer.

Škoda Electric se věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel dlouhodobě – vedle trolejbusů a elektrobusů jde například o vodíkový autobus či hybridbus. Do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně. K úspěchům firmy na tomto poli patří i začlenění do prestižního evropského projektu ZeEUS – jde o demonstrační provoz elektrobusů v osmi evropských městech za podpory Evropské komise a Mezinárodního svazu veřejné dopravy (UITP). Elektrobus ze Škodovky bude v rámci projektu provozován v Plzni během let 2015 až 2016. Vedle Plzně jsou v projektu ZeEUS rovněž metropole jako Londýn, Barcelona,  Glasgow či Bonn.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti zasáhne do podnikání tisíců firem

19:15 Hospodářská komora: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti zasáhne do podnikání tisíců firem

Hospodářská komora ČR varuje před vysokými náklady plynoucími z nového zákona o kybernetické bezpečn…