„Ryanair oznámil zrušení spojů z Brna ve čtvrtek 21. 9., v neděli 24. 9. a z Prahy v úterý 26. 9. Svým klientům tedy zrušení oznámil v kratší lhůtě než 14 dní před plánovaným odletem, a tak pokud jim nenabídne náhradní let za srovnatelných podmínek, kterým by je dopravil do cílové destinace nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu, cestující mají u destinace Londýn právo na paušalizovanou náhradu škody ve výši 250 eur,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR. V případě letů na větší vzdálenosti může kompenzace činit 400 nebo 600 eur.
Dopravce je současně povinen zajistit bezplatnou péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování po dobu nezbytně nutnou při čekání na náhradní let. Ten se má dle evropského nařízení 261/2004 uskutečnit při nejbližší možné příležitosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva