Průměrná cena jedné objednávky je 1 712 korun a lidé nejčastěji využívají jako způsob platby bankovní převod a dobírku, a to v 32 resp. 27 % případů. Nákupy přes internet jsou oblíbené především díky úspoře času a snadnému srovnání cen. Podle předběžných prognóz bude obrat všech českých e-shopů v roce 2014 celkem činit asi 80 miliard korun.
V České republice měsíčně používá internet přes 6,5 milionů obyvatel. Skoro polovina z nich, 3 miliony, přistupuje na internet z mobilních zařízení. Co se samotného nakupování v e-shopech týká, minimálně jednou ročně si něco přes internet pořídí až 96 % Čechů, 46 % pak nakupuje online alespoň jednou v měsíci. O něco častěji než muži na internetu nakupují ženy.
Nejčastějším důvodem, proč lidé nakupují prostřednictvím e-shopů, jsou možnost srovnání nabídek obchodů (28 % nakupujících) a také úspora času, kterou jako hlavní výhodu označilo 21 % nakupujících. Výhodnější ceny jsou překvapivě až na pátém místě žebříčku výhod s pouze 9 % podílu.
Konkrétní e-shop lidé vybírají podle několika kritérií. Významnou roli hrají recenze předchozích zákazníků. Nabízí-li internetový obchod dopravu zdarma při realizaci větší objednávky, jsou lidé ochotni nakoupit více, než měli původně v plánu. Jednou z významných součástí internetového obchodu je také jejich zobrazování ve vyhledávačích a srovnávačích zboží, skrze ně totiž také přichází velké množství zákazníků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva