Komisařka Jourová představila kampaně zaměřené na práva spotřebitelů

26.04.2015 22:04 | Zprávy

Dle aktuálního průzkumu společnosti TNS uzavřela více než třetina Čechů v uplynulých letech úvěrovou smlouvu a stejný počet o ní do budoucna uvažuje. Informovanost spotřebitelů v této oblasti však zdaleka není dostatečná. Aby mohli spotřebitelé bez potíží čelit složitému ekonomickému prostředí, musejí znát svá základní práva.

Komisařka Jourová představila kampaně zaměřené na práva spotřebitelů
Foto: Daniela Černá
Popisek: Věra Jourová

Věra Jourová, evropská komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů, dnes představila informační kampaně zaměřené na práva související se spotřebitelskými úvěry a obecná práva spotřebitelů. Cílem aktivit je zajistit, aby si spotřebitelé uvědomovali svá práva, ať už nakupují v kamenných obchodech, na internetu, nebo žádají o spotřebitelský úvěr ve výši 5 000 Kč až 1 880 000 Kč.

Evropská komisařka Věra Jourová uvedla: „Jako spotřebitelé často nakupujeme zboží, aniž bychom věděli, jak postupovat, pokud bude cokoli v nepořádku. Každý by měl vědět, že v celé Evropě platí při nákupu na internetu možnost vrátit zboží do 14 dnů. Když například zjistíte, že objednaná televize se vám nevejde na stěnu, jednoduše ji pošlete nazpět. A stejně tak šaty, které na obrázku na internetu vypadaly docela jinak. Stejně tak je důležité znát svá práva při žádosti o spotřebitelský úvěr – právo na standardizované informace, právo odstoupit od své úvěrové smlouvy do 14 dnů od podpisu a právo kdykoli předčasně splatit svůj úvěr. Z výzkumu vyplynulo, že spotřebitelé se často spokojí s informacemi od své banky nebo přátel, aniž by zcela porozuměli smluvním podmínkám. Věříme, že se nám díky těmto dvěma informačním kampaním podaří zvýšit informovanost spotřebitelů o jejich právech zakotvených v právu Evropské unie.“

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek u příležitostí zahájení kampaní prohlásil: „Ochrana spotřebitele je jednou z hlavních priorit Ministerstva průmyslu a obchodu. Vláda již schválila návrh novely zákona na ochranu spotřebitele, který MPO připravilo a jenž přináší do našeho práva řadu instrumentů na efektivnější ochranu spotřebitelů, dává další kompetence České obchodní inspekci a zavádí nový institut mimosoudního vyrovnání spotřebitelských sporů. Ve spolupráci s jednotlivými kraji připravujeme semináře pro studenty středních škol zaměřené na podporu spotřebitelského vzdělání, kampaň tak vnímáme jako další krok ke zlepšení informovanosti mladých lidí o jejich právech.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Třetina pražských žáků trpí duševními obtížemi. Špatně spí a nemají důvěru v učitele

16:26 MHMP: Třetina pražských žáků trpí duševními obtížemi. Špatně spí a nemají důvěru v učitele

Třetina pražských žáků 2. stupně základních škol a středních škol vykazuje vážné příznaky úzkosti, 4…