Jezdíme po městech
Na motocyklu či mopedu pravidelně cestují po městech Evropské unie jen 2 procenta respondentů. Suverénní jedničkou je přeprava osobními automobily (54 % dotázaných), v 19 procentech prostředky městské hromadné dopravy, každý sedmý volí chůzi a každý dvanáctý usedá na bicykl.
Pokud se jedná o podíl jízd absolvovaných na motocyklu nebo mopedu, mezi jednotlivými zeměmi panují nemalé rozdíly. Největšími příznivci tohoto způsobu dopravy jsou Řekové (9 % dotázaných) a Italové (7 %). S velkým odstupem následují Francouzi, Nizozemci a Španělé (shodně po 3 %). Češi se zařadili mezi deset států, kde pravidelně na motocyklu po městech necestuje nikdo z respondentů.
Jízda v jedné stopě je doménou mužů, ti pravidelně usedají na svůj stroj ve 4 procentech případů, zatímco z žen tak činí pouze každá stá. Nadprůměrně často – v pěti procentech – na motorkách jezdí mladí ve věku do 24 let, zatímco osoby starší 55 let jen v jednom procentu případů. Jízda po městě v jedné stopě je jednoznačně doménou studentů, ti tak činí v 6 procentech. Nadprůměrně často tak jezdí i živnostníci, manuálně pracující a nezaměstnaní (shodně ve 3 % případů). Na motocykly usedají nadprůměrně často obyvatelé velkých měst (3 %), ti, kdo bydlí v menších či středně velkých městech, ve 2 procentech a naopak jen jedno procento osob žijících na venkově. „Cestování v jedné stopě je respondenty považováno za druhé nejpohodlnější, hned po jízdě osobními automobily. A je také nejrychlejší. Na druhou stranu pokud motorkáři usedají na své stroje, nedělají to z důvodu své bezpečnosti ani s ohledem na ochranu životního prostředí,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva