MHMP: Komunikace pražského magistrátu za rok 2020 v číslech. Vše nebylo jen o koronaviru

21.01.2021 13:30

Do komunikace směrem k veřejnosti se v roce 2020 ve velké míře promítl koronavirus a s ním spojená pandemie. Přesto hlavní město neinformovalo jen o nemoci COVID-19, ale akcentovalo také různá další důležitá témata.

MHMP: Komunikace pražského magistrátu za rok 2020 v číslech. Vše nebylo jen o koronaviru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

Ta se týkala například 75. výročí konce druhé světové války nebo nejdůležitějších staveb, které v Praze v následujících letech vzniknou. V průměru odbor médií a marketingu pražského magistrátu zpracoval a vydal 3 tiskové zprávy denně a týdně zajistil nejméně 3 tiskové konference. V souhrnu za celý loňský rok odbor uspořádal 181 tiskových konferencí a vydal 690 tiskových zpráv. K tomu odbor médií a marketingu v průměru zpracovává a odpovídá zhruba 15 novinářských otázek denně.

V roce 2020 poznamenala komunikaci hlavního města směrem k veřejnosti pandemie koronaviru, přesto se ale podařilo uskutečnit i několik dalších projektů, které byly Pražany ve velké míře jak oceňovány, tak navštěvovány. Dobrým příkladem je v tomto směru výstava k 75. výročí konce druhé světové války, která byla umístěna na Mariánském náměstí a online na webu www.praha.eu. V Centru architektury a městského plánování měla největší ohlas výstava Praha zítra? Pražské priority, kterou upořádal Institut plánování a rozvoje, a odbor médií a marketingu pražského magistrátu k ní zajišťoval mediální kampaň. Konal se také 15. ročník oblíbené slavnosti Zažít město jinak, kterou organizuje AutoMat, a v Praze díky němu ožily stovky ulic. Magistrát k akci připravil vlastní program na několika podiích na Mariánském náměstí (video). V roce 2020 nechybělo ani zajištění a distribuce 15 300 tradičních dárků pro prvňáčky do škol a 35 000 dárků do nemocnic a pobytových zařízení, které Praha poslala v období před Vánocemi do uzavřených nemocnic malým i velkým pacientům pro zpříjemnění rekonvalescence.

V rámci koronaviru se hlavní město primárně zaměřilo na informování veřejnosti o situaci v hlavním městě a na pozitivní vnímání pracovníků v první linii a dobrovolníků. Kromě více jak desítky kampaní k nemoci COVID-19 například zajistil pražský magistrát dodání statisíců informačních letáků do schránek všech obyvatel města se základními informacemi o onemocnění COVID-19, a to jak v jarní vlně pandemie, tak i na podzim. Celkem se jednalo o tři distribuce 690 000 kusů letáků do schránek, jejich cílem bylo dostat základní a relevantní informace ke všem obyvatelům města bez ohledu na to, zda a případně jaké sdělovací prostředky sledují. Celkem město připravilo 15 větších mediálních kampaní a k tomu řadu dalších vizuálů, navigačních cedulí, diplomů, pozvánek a dalších. Vyfoceny a zpracovány byly také tisíce fotografií.

Kromě speciálních stránek ke koronaviru a podpoře mediálních kampaní pro dobrovolníky, restaurace, kulturu nebo na informační linku 800 160 166 bylo na portálu www.praha.eu publikováno dalších více jak 900 článků a textů. Uveřejněno bylo také 280 dopravních informací, některé i formou tiskové zprávy, o uzavírkách nebo opatřeních v dopravě. Aktivní bylo hlavní město i na sociálních sítích, kdy jen na Facebooku a Twitteru mohli lidé najít dohromady více jak 1 100 příspěvků k aktuálním událostem a magistrátní sítě byly mezi všemi městy v republice vždy na předních příčkách v komunikaci i sledovanosti. V celkových číslech byl nicméně minulý rok podobný letům předchozím, kdy bylo vydáváno přibližně stejné množství tiskových zpráv i pozvánek na tiskové konference, tematicky ovšem převažoval, stejně jako v celém světě, koronavirus.

„Rok 2020 byl z pohledu mediální pozornosti i marketingového nasazení v mnohém rekordní a obrovsky náročný, přesto se nám podařilo komunikovat směrem k veřejnosti ta nejdůležitější témata a na číslech je vidět obrovské nasazení nejen odboru médií a marketingu, ale i ostatních kolegů, kterým bychom chtěli poděkovat. Ocenění také patří dobrovolníkům, mediálním domům, novinářům a všem institucím v hlavním městě, díky kterým jsme lidem dokázali informace předat a Praha se tak stala příkladem pro další kraje, což dokládají i statistiky koronaviru. Hlavní město právě díky zodpovědnosti obyvatel a jejich informovanosti patří mezi nejméně zasažené regiony v České republice,“ vysvětlila ředitelka odboru médií a marketingu Jana Berková.

Komunikace hlavního města za rok 2020 v číslech:

· 690 tiskových zpráv,

· 126 avíz na akce, kterých se účastní členové městské rady, a tiskové konference po jednání rady,

· 162 pozvánek na tiskové konference a akce pořádané či spolupořádané Prahou

· 181 tiskových konferencí,

· 15 zpracovaných a zodpovězených novinářských dotazů denně,

· 838 postů na Facebooku,

· 333 postů na Twitteru,

· 74 vizuálů a videí na plazmových obrazovkách ve Škodově paláci,

· 3x 690 000 letáků do schránek (informace týkající se COVID-19 pro obyvatele Prahy do všech domácností),

· 35 000 dárků do nemocnic a pobytových zařízení pro děti a seniory,

· 2 venkovní výstavy pro veřejnost (75. let výročí konce 2. světové války + propagace výstavy Institutu plánování a rozvoje Praha zítra? Pražské priority),

· Venkovní akce pro veřejnost Zažít město jinak (akce AutoMatu, ke které město vytvořilo vlastní program na Mariánském náměstí).

Větší mediální kampaně:

· Vaříme za Vás

· Chraňte sebe i ostatní

· Společně proti COVID-19

· Pomáháme pečovat (pomoc Českému červenému kříži)

· Užívat si, nic neřešit a Zažít město jinak

· Praha bezpečná

· 75. výročí osvobození Prahy

· Praha zítra? Pražské priority (Výstava Institutu plánování a rozvoje)

· Jste naši hrdinové. Děkujeme!

· Bezpečnostní portál. Informace, které pomáhají

· Šijete bavlněné roušky? Přineste nám je. Český červený kříž je sbírá

· COVID-19, Praha drží spolu!

· Krizová linka pro seniory 800 160 166

· Jak pomoci lidem bez domova

· Novela vyhlášky k pyrotechnice

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO: Soutěž o poskytování služeb u jezera Milada na dalších deset let

19:15 DIAMO: Soutěž o poskytování služeb u jezera Milada na dalších deset let

Státní podnik DIAMO ve spolupráci s městy a obcemi, sdruženými do Dobrovolného svazku obcí jezero Mi…