Národní technické muzeum zve na den otevřených dveří v chomutovském depozitáři Železničního muzea

24.06.2016 15:14 | Zprávy

Ve dnech 24. až 26. června 2016 a 26. až 28. srpna 2016 bude pro veřejnost opět otevřen železniční depozitář Národního technického muzea v Chomutově. Pouze v sobotu 27. srpna 2015 v rámci tradiční akce nazvané „Z muzea do muzea“ vypraví České dráhy z Muzea ČD v Lužné u Rakovníka do Chomutova zvláštní vlak.

Národní technické muzeum zve na den otevřených dveří v chomutovském depozitáři Železničního muzea
Foto: wikipedia
Popisek: Národní technické muzeum.

Národní technické muzeum v Praze založené roku 1908 spravuje největší státní sbírku historických kolejových vozidel na území České republiky. Při příležitosti výročních Dní otevřených dveří mohou všichni zájemci o dopravní techniku, zejména o dějiny a vývoj kolejové drážní dopravy, navštívit běžně nepřístupné prostory, ve kterých jsou uložena a příležitostně vystavována historická kolejová vozidla ze sbírky Národního technického muzea. Zpřístupnění železničního depozitáře připravuje NTM jako každoročně ve spolupráci s městem Chomutov, Českými dráhami a Ministerstvem kultury ČR.

Návštěvníci si budou moci prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od drezíny z roku 1850 a parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla, která donedávna sloužila v pravidelném provozu u Českých drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce Národního technického muzea.

Největším lákadlem budou parní lokomotivy v čele s rychlíkovým „Albatrosem“ 498.106, který v srpnu 1964 vytvořil dosud nepřekonaný rekord parních lokomotiv tehdejších Československých státních drah rychlostí 162 km/h. Majestátní obdiv budí rovněž první poválečná lokomotiva 534.0301, kterou dodaly Škodovy závody už 22. prosince 1945, nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887. Stranou pozornosti jistě nezůstane ani část kolekce salonních vozů NTM zastoupená v depozitáři vyhlídkovým salonním vozem Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonním vozem vyrobeným Kopřivnickou vozovkou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Politické neziskovky

Slibujete ukončit financování všech politicky zaměřených neziskovek z rozpočtu. Máte jejich seznam? Dost by mě zajímalo, které to jsou. A ještě kdo přesně teď rozhoduje, kolik která neziskovka dostane? Protože mě přijde, že je řada těch, co opravdu pomáhají, ale stát jim nepřispívá a je smutné, koli...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora nesouhlasí s povinným příspěvkem zaměstnavatelů na spoření u rizikových profesí

7:23 Hospodářská komora nesouhlasí s povinným příspěvkem zaměstnavatelů na spoření u rizikových profesí

Hospodářská komora České republiky nesouhlasí s pojetím poslaneckého návrhu na zavedení povinného př…