Zatímco hlavním důvodem nárůstu on-line obchodu s domácími zvířaty je neexistence jakékoliv kontroly a pravidel pro jejich prodej, v případě „šmejdů“ jde o změnu obchodní taktiky. Podle statistik České obchodní inspekce (ČOI) se počet nekalých praktik na předváděcích akcích v důsledku přísnějšího zákona snižuje. Spotřebitelé jsou zároveň ostražitější – na předváděcí akce jich chodí méně a dávají si větší pozor. Šmejdi tak hledají nový odbyt. Na uvedený trend zareagovaly neziskové organizace ANIMAL EYE a Nadace Taťány Kuchařové - Krása pomoci, které se problematikou množíren zvířat a šmejdů zabývají.
„Jelikož mají obě témata řadu společných rysů i možností právního a legislativního řešení, rozhodli jsme se postupovat v boji proti uvedeným jevům společně. Kromě pravidelných moderovaných diskuzí k aktuálním odborným otázkám týkajícím se uvedených témat se zaměříme na hledání společných systémových řešení – ať již v podobě prosazování legislativy, právní pomoci či šíření povědomí a osvěty, včetně zlepšení informovanosti spotřebitelů,“ nastínila plány do budoucna ředitelka Nadace Krása pomoci Michaela Stachová na první moderované diskuzi s názvem „Hlavou proti zdi“, do které se zapojili i zástupci parlamentních politických stran.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva