Finanční sektor v roce 2015 celkově vydělal 66,9 miliardy korun. O rok předtím to bylo "pouze" 63,4 miliardy korun. Banky sice čelí nebankovní konkurenci, ale i tak se mají pořád dobře, jsou ziskové a nechtějí riskovat s novými produkty. A to je hlavním důvodem, proč se jejich přístup ke klientům nemění.
Banky z hlediska věkové struktury cílí na studenty a mladé rodiny. Přitom pomíjejí segment seniorů. Banky pro mladé potenciální klienty nabízejí studentské účty, hypotéky, inovují elektronické bankovnictví a upravují svoji marketingovou strategii směrem k internetu a sociálním sítím.
V mladých a hlavně nových klientech vidí banky svoji budoucnost. Doufají, že tyto klienty „přetáhnou“ od konkurence a potom si je svými službami udrží. To je ale čím dál těžší. Mladých klientů je čím dál měně a jsou ochotni banku měnit. Bankovní produkty vnímají jako komoditu. V zahraničí už se banky poučily a vědí, že se musí soustředit také na jiné věkové skupiny. Obzvláště zajímavý je segment seniorů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva