Příběh muzikálu začíná ve 20. letech minulého století málem jako červená knihovna. Zámožný anglický šlechtic Maxim de Winter se v Monte Carlu zamiluje do mladičké, nepříliš světaznalé dívky jen rok poté, co jeho půvabná a všemi zbožňovaná manželka Rebecca přišla nešťastnou náhodou o život při noční projížďce na člunu. Propukne nová láska, zazní svatební zvony, ale příběh teprve začíná. Venkovské sídlo Manderley je němým svědkem mnoha podivných událostí. Dívce, kterou autoři muzikálu pojmenovali nezvykle „Já“, protože z jejího pohledu je celý příběh vyprávěn, je neustále připomínán dokonalý obraz bývalé paní. Zejména hospodyně sídla paní Danversová je Rebecce neskonale oddána. Psychologické drama bere dech svými dějovými zvraty a mnoha překvapeními…
Jeho autory jsou libretista Michael Kunze a skladatel Sylvester Levay, vůbec nejúspěšnější autorská dvojice muzikálového divadla pocházející z německého jazykového teritoria. Autoři se nechali inspirovat mysteriózním románem britské spisovatelky Daphne du Maurierové Rebecca (v češtině pod názvem Mrtvá a živá) a jeho filmovou adaptaci velmistra filmového napětí režiséra Alfreda Hitchocka. „Záhy po premiéře ve Vídni se produkce muzikálu rozletěla takřka do celého světa. Kromě mnoha německých měst byla Rebecca uvedena například v Maďarsku, Švýcarsku, Švédsku, Finsku, Rusku či Rumunsku. Velkou popularitu získala v Japonsku a zejména v Jižní Koreji. V blízké budoucnosti má být muzikál uveden také na Broadwayi. Celkově nashromáždily všechny inscenace na celém světě více než dva milióny diváků,“ uvádí šéf souboru Patrick Fridrichovský. Muzikálová adaptace Rebeccy se stala jedním z nejúspěšnějších muzikálových titulů 21. století. Od své premiéry ve Vídni v roce 2006 se stala hitem již v 11 zemích světa.
Národní divadlo moravskoslezské uvádí inscenaci ve spolupráci s Vereinigte Bühnen Wien. Prestižní Spojené scény vídeňské jsou již více než čtvrtstoletí jedním z nejvýznamnějších producentů muzikálového divadla na světě. Náročná jednání o možnosti uvést muzikál Rebecca v NDM trvala téměř dva roky. Ostrava tak bude vůbec prvním městem, kde muzikál v české premiéře zazní s českým textem Michaela Prostějovského, v hudebním nastudování Marka Prášila a v režii Gabriely Petrákové: „Rozhodně je to jeden z nejpropracovanějších titulů, se kterým jsem měla tu čest se potkat. Smekám před oběma autory, jak do detailu řeší každou scénu. I když někdy působí hudba efektně, což se v tomto žánru sluší, má to svůj pevný význam, hlubší smysl, který dobře dramaturgicky funguje,“ dodává režisérka. Hudebním supervizorem se stal šéfdirigent VBW Koen Schoots, který v Ostravě osobně dohlédl na hudební přípravy inscenace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva