- Polovina evropských bank očekává snížení celkových příjmů v oblasti retailového bankovnictví
- Tradiční etablované banky čelí silné konkurenci nových hráčů na trhu ze strany maloobchodníků, internetových firem a mobilních operátorů
- Přímé kanály hrají stále významnější roli v generování příjmů a získávání nových zákazníků
- 95% respondentů věří, že se hustota pobočkové sítě během příštích tří let sníží
- Do roku 2015 poběží více než 40 % všech jednoduchých transakcí přes mobilní bankovnictví
Společnost Roland Berger Strategy Consultants zveřejnila novou studii pod názvem „Budoucnost retailového bankovnictví“, která vznikla na základě rozhovorů s 60 vrcholovými manažery bank v 15 evropských zemích, včetně České republiky. Studie se zaměřila na perspektivy vývoje retailového bankovnictví do roku 2015.
Zisky retailových bank jsou pod tlakem. Polovina dotazovaných bankéřů očekává, že jejich příjmy v příštích letech klesnou. Názory bank v různých částech Evropy se ale liší. V Německu a severní Evropě jsou banky více pesimistické – 70 % očekává snížení příjmů, zatímco banky v jižní Evropě jsou více optimistické. Očekávají obnovení růstu podpořené nízkými platy zaměstnanců (v důsledku slabého trhu práce) a oslabené konkurenci, která je výsledkem konsolidací a odchodu mezinárodních bank z trhu.
„Středoevropští bankéři jsou nejvíce pesimističtí z celé Evropy. Většina z nich očekává pokles příjmů do roku 2015, zatímco jen 23 % očekává nárůst,“ uvedl Constantin Kinský, partner společnosti Roland Berger Strategy Consultants, specialista na finanční služby v regionu střední a východní Evropy, který se podílel na přípravě studie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva