Rekonstrukční a opravné práce na přejezdech probíhaly v minulých letech prakticky po celé republice. Šlo nejen o úpravy na jednotlivých úrovňových kříženích železnice se silnicí, ale i o celé soubory přejezdů. Stovky jich tak získaly modernější zabezpečovací zařízení. SŽDC k modernizaci prioritně vybírá přejezdy, které byly dosud osazeny pouze výstražnými kříži. Druhou skupinu modernizovaných přejezdů tvoří ty, které jsou osazeny nejstaršími typy zabezpečovacího zařízení. Mnohdy se ještě jedná o zařízení pocházející ze SSSR.
Vůbec poprvé v historii tak převážil počet přejezdů se světelnou signalizací nad přejezdy zabezpečenými výstražnými kříži. Počet míst, kde je světelná signalizace doplněna závorami, se pak zvýšil z 1 245 na 1 310.
Dalším pozitivním zjištěním je skutečnost, že se SŽDC v loňském roce podařilo zrušit 8 přejezdů. I tak jich na české železniční síti zůstává 7 961, což představuje téměř jeden přejezd na každém kilometru tratí po celé ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva