„Projekt vnímám především jako obrovskou investici do budoucna. Až bude na německé straně dobudováno trakční vedení, provoz na této důležité mezinárodní trati se významně zrychlí. Původně tu vlaky projížděly rychlostí 90 km/h a navíc musely brzdit kvůli několika místním omezením. V budoucnu tu budou klasické soupravy jezdit rychlostí 120 km/h a vlaky s naklápěcími skříněmi dokonce 160 km/h. Dílčí zrychlení cestující nicméně poznali už nyní, stejně jako zvýšení cestovní kultury i bezpečnosti vlakové dopravy,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V rámci výstavby stavbaři sanovali pražcové podloží a upravili odvodnění, vyměnili železniční svršek a v celém mezistaničním jednokolejném úseku vybudovali nové zabezpečovací zařízení. To bylo schváleno pro příhraniční tratě mezi Německem a Českou republikou. Stavba zahrnovala také úpravy mostů a propustků. V zářezu před železniční stanicí Cheb byla z prostorových důvodů zřízena zárubní zeď z drátokamenné konstrukce.
Optimalizace pomohla trati dosáhnout takových technických parametrů, které odpovídají nárokům na tranzitní koridor, především co se týká požadované prostorové průchodnosti vlaků a odpovídající třídy zatížení nákladních vlaků. Na projekt bude navazovat několik dalších staveb. Hned v té následující se počítá právě s elektrizací celého úseku.
Investorem této stavby byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Předpokládané celkové náklady činily 528 677 776 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 378 471 634 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Stavební práce začaly vloni v červenci a byly dokončeny v říjnu letošního roku.
Název stavby |
Optimalizace trati Cheb (mimo) – státní hranice SRN, 1. stavba – I. etapa |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Generální projektant | SUDOP PRAHA a.s. |
Zhotovitelé | OHL ŽS, a.s., Metrostav a.s. |
Začátek a konec stavby | km 140,587 – km 150,540 |
Traťová rychlost | 160 km/h |
Termín zahájení | 07/2014 |
Termín dokončení | 10/2015 |
Celkové náklady stavby | 528 677 776 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 378 471 634 Kč |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva