Safetica: Důležitost informací, jejich využití a bezpečnost

21.04.2014 14:45 | Zprávy

Stále přibývá informací, které společnosti vytváří, uchovávají a se kterými pracují. Dle dostupných studií má za dva roky vzrůst objem dat třikrát, do roku 2020 pak až 13x. S tím souvisí si schopnost firem informace zpracovávat a chránit.

Safetica: Důležitost informací, jejich využití a bezpečnost
Foto: Safetica
Popisek: Safetica

Z celosvětového hlediska 90 % dat bylo vytvořeno za poslední dva roky. Aby v rámci konkurence společnosti obstály, musí se přizpůsobit a naučit se tyto informace správně a efektivně využívat. V současné době je celosvětově pravidelně analyzováno pouze 1 %. Co se týká zabezpečení dat, pak většina není vůbec chráněna.

„Informace a know-kow musí v dnešní době společnosti vnímat jako své aktivum, které určuje jejich hodnotu na trhu. V České republice zatím takto firmy nepřemýšlí a neuvědomují si, že ztráta citlivých dat může ovlivnit budoucnost jejich podnikání a konkurenceschopnost,“ říká Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica Technologies.

Každá firma disponuje daty, která potřebuje pro své každodenní fungování. Speciální ochranu vyžadují především citlivé a pro společnost zásadní informace, které tvoří zhruba 20% všech jejích dat. Často jsou firmy chráněny před útokem z vnějšku, ale ne proti vnitřním hrozbám. Přitom příčinou úniku citlivých dat může být nedbalost nebo chyba zaměstnance, stejně tak i úmyslná krádež. „Trendem letošního roku jsou data jako taková. Vedle schopnosti jejich využití je důležitá i jejich bezpečnost. Při jejím nastavení je potřeba mít na mysli i lidský faktor, který může chybovat,“ komentuje Jakub Mahdal.

Úniky dat se nevyhýbají žádnému z odvětví. Nejčastěji se týkají finančních institucí (37 %), následuje maloobchod a restaurace (24 %). Zbývající procenta si rovným dílem rozdělily výroba, doprava a veřejné služby a informatika spolu profesionálními poskytovateli služeb. Informace, které se takto dostanou ven, jsou jak data o klientech, jejich kreditních kartách, ale i například plány či návrhy nových služeb či produktů. To samozřejmě snižuje kredibilitu dané firmy a její konkurenční výhodu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

16:14 Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

Téměř 70 procent českých firem zatím nepoužívá umělou inteligenci (AI) ve svém podnikání. Ale více n…