„Dosažení kvalitní splavnosti vodní cesty v blízké budoucnosti neznamená jen postavit dlouho připravované strategické stavby prodloužení labské vodní cesty do Pardubic a plavebního stupně Děčín, ale také mít spolehlivé plavební komory na Labi,“ konstatoval zástupce ředitele Ředitelství vodních cest ČR Jan Bukovský. „Drolící se zdi plavební komory ve Velkém Oseku, ke kterým se v loňském roce přidala i prasklina na nosné konstrukci původních horních vrat, ukazují, že rekonstrukce je zcela nezbytná,“ dodal ředitel závodu Střední Labe s.p. Povodí Labe Jiří Feygl, jako provozovatel tohoto vodního díla.
V pondělí 22. září se zastavil plavební provoz na zdymadle Velký Osek a výkonná čerpadla odčerpala více než 3000 m3 vody ze dna plavební komory. O týden později se tak stane v Brandýse nad Labem.
Během následujících 3 měsíců ve Velkém Oseku speciální pily s diamantovým lanem rozřežou na kusy 60 let starou betonovou zeď plavební komory, což se u nás zatím nikdy neprovádělo. Na jejím místě se osadí železobetonové prefabrikované panely jako nový vnitřní líc komory, za něž bude nalito téměř 1000 m3 betonu, který vytvoří zcela novou boční zeď. Práce musí běžet tak rychle, aby v prosinci tohoto roku byla celá stěna hotová a opět mohly proplouvat lodě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva