Neutěšený stav dopravy ve městě byl důvodem k tomu, aby si Břeclav nechala zpracovat dopravní analýzu. S navrhovanými opatřeními se již seznámili radní města, v pondělí v podvečer pak také zastupitelé a pozvánku obdržela i odborná veřejnost, například zástupci Okresní hospodářské komory, Policie České republiky, městské policie i Ředitelství silnic a dálnic.
reklama
„S dopravou ve městě jsme nespokojení všichni, obyvatelé města se často ptají na řešení. Byť se výstavba obchvatu v předrealizační fázi opět posunula dopředu, obchvat města je reálný až za několik let. V loňském roce jsem se na setkání se starosty na akci týkající se dopravní infrastruktury na jižní Moravě seznámil se společností Centrum dopravního výzkumu, jejichž práce mě velice zaujala. Centrum dopravního výzkumu je veřejnou výzkumnou institucí a jedinou dopravní vědecko-výzkumnou organizací v působnosti ministerstva dopravy. Řeší problémová místa v dopravě v České republice,“ uvedl starosta Břeclavi Oldřich Ryšavý důvody, proč si město nechalo zpracovat dopravní analýzu.
Ta se týkala úseku od poštorenského kostela po křižovatku ulic Sovadinova, Lidická a Na Pěšině. Tohoto úseku se totiž dotýká hned šest problematických křižovatek. „Máme konečně studii, o kterou se můžeme v budoucnu opírat. Teď si necháme navrhovaná opatření vyčíslit. Musíme zhodnotit, zda bude ekonomický dopad odpovídat zlepšení situace v dopravě. Je také nutné říci, že se jedná většinou o majetek státu, takže musíme vyjednávat i dalšími organizacemi,“ doplnil starosta.
Studie například navrhuje výstavbu kruhové křižovatky v Poštorné, zjednosměrnění ulice ve středu města, čímž by došlo ke zrušení jedné křižovatky a lepšímu průjezdu, nebo posunutí odbočovacích pruhů. Analýza se však ještě nezabývala stavem semaforů, které jsou již za hranicí své životnosti a v současné době je nelze dobře synchronizovat. Výměna semaforů na jedné křižovatce přitom vyjde na 3 až 5 milionů korun.
„Jednalo se o první setkání, kde jsme studii ještě před dokončením představili také odborné veřejnosti. Vyzval jsem všechny zúčastněné, aby v případě, že k ní mají jakékoliv připomínky, nechali společnosti na sebe kontakt, aby se s nimi mohla seznámit a případně je i zapracovat do studie,“ doplnil starosta Ryšavý.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.