V Hulíně se v pondělí otevíral nový úsek dálnice D1 a událost si nenechal ujít ani ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Cesta z Prahy do Hulína po D1 ale prý žádný balzám nebyla. „Zpočátku se mi jelo docela dobře, ale obzvláště úsek od Vysočiny dolů byl náročný a chvílemi jsem si myslel, že si na té cestě doslova vyklepu zuby. Musím říct, že tam už je stav dálnice v opravdu velmi špatném stavu," uvedl pro Parlamentní listy ministr Dobeš.
Stav dálnice D1 se podle ministra dopravy už nedá nazývat ani nebezpečným, spíše havarijním. „Musíme s tím ihned něco udělat. Předpokládám, že přípravné práce na modernizaci D1 by mohly odstartovat už letos v listopadu, samotná realizace pak v letech 2012, 2013 a 2014. Podle hrubých odhadů by kompletní modernizace D1 měla stát tak 22 miliard korun. Jsou to ale odhady dnes, výsledná cena může být nakonec i vyšší," podotkl Dobeš.
Peníze na opravu budou
Peníze na modernizaci D1 prý nejsou problém. „Peníze na to s největší pravděpodobností budou. A to i proto, že se bude jednat o jeden z náhradních projektů operačního programu D1. Peníze by měly putovat z Evropské unie a z národních zdrojů," upřesnil ministr dopravy.
Dále čtěte: Celková oprava dálnice D1 se protáhne na deset let
V souvislosti s dálnicí D1 ministr vzpomněl také na známý vtip, že D1 je nejdelším tankodromem v České republice. „Pevně ale doufám, že po modernizaci dálnice bude tento vtip už jen minulostí a zmizí ze světa," sdělil Dobeš. Bez nutné modernizace totiž podle Dobeše není možné dálnici D1 považovat za opravdovou evropskou dálniční síť.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Anna Biháriová