Humanitární organizace Člověk v tísni začala peníze vybírat na Palestince půl roku poté, kdy eskaloval konflikt mezi Izraelem a palestinským teroristickým hnutím Hamás. Peníze ze sbírky SOS Gaza plánuje podle svého vyjádření využít na pomoc civilistům, především na financování psychologické pomoci dětem v Pásmu Gazy.
Ve svém prohlášení Člověk v tísni píše, že v Pásmu Gazy panuje katastrofální humanitární situace. „Situace v Gaze se stále zhoršuje. Civilisté včetně žen a dětí umírají při bombardování a ostřelování, jsou uvězněni bez bezpečného útočiště a s malým nebo žádným přístupem k základním potřebám, jako jsou dostupná zdravotní péče, jídlo a nezávadná pitná voda.“
Neziskovka volá po okamžitém uzavření humanitárního příměří a po propuštění rukojmích unesených Hamásem. „Civilisté musí být chráněni, rukojmí propuštěni a musí být zajištěna bezpečná přeprava a distribuce tolik potřebné humanitární pomoci. Situace na místě je katastrofální. Je nezbytné, aby všechny zúčastněné strany přijaly odpovědnost za ochranu civilního obyvatelstva.“
Sbírka na pomoc Palestincům ve spíše proizraelsky naladěném Česku vzbuzuje v české internetové obci silné emoce. Ačkoliv Člověk v tísni, o.p.s., ujišťuje, že dary nepůjdou Hamásu, ale skutečně na pomoc dětem zasaženým válkou, ne každý tomu podle reakcí na online platformě X věří.
„Léta v Člověku v tísni úžasně pomáháš, mám tu čest znát Tě od dětství, moc si Tě vážím. Tak se snad můžu dnes zeptat: Šimone, jsi si jist, že ty peníze půjdou na pomoc dětem? Jak to zajistíš? A kdo podobně pomůže dětem, co jim zrůdný Hamás zavraždil, znásilnil či unesl blízké?“ táže se novinář Jakub Železný spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Člověk v tísni Šimona Pánka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská