Krize na pražském letišti s výdejem zavazadel na příletech i s odbavováním na odletech byla způsobena podle zástupců pražského letiště kvůli přetíženosti vzdušného prostoru, kvůli zpožděním spojů i kvůli nedostatku pracovníků, kteří se o odbavování zavazadel starají. Píše o tom mimo jiné server České noviny.
Poradce vicepremiéra pro digitalizaci Michal Bláha se v té souvislosti na platformě X pozastavil nad tím, že pražské letiště teprve předevčírem zveřejnilo inzerát, ve kterém hledají brigádníky pro nakládku a vykládku zavazadel. „A 160 korun hrubého odměna,“ konstatuje Bláha.
Neuvěřitelný. Inzerát uveřejnili včera!! A 160,- hrubého odměna. ?? https://t.co/NfqMtVNGzY pic.twitter.com/TzNZa1FAvX
— Michal Bláha (@michalblaha) July 3, 2024
Jeden z uživatelů mu však odpovídá: „Ekvivalent nástupniho platu ve státní službě ve 13. PT, která předpokládá odbornou způsobilost, Mgr. stupeň VŠ, leckde jazyk nebo bezpečnostní prověrku, je cca 183 Kč podle fondu pracovní doby. Tak bych si tyhle moudra nechal tak nějak od cesty.“
„Pokud mě sledujete déle, jistě víte, že jsem v tomto na vaší straně,“ zareagoval Bláha, který by podle dalšího příspěvku dal podle svých slov i 250 korun. Zdůvodňuje to tím, že je to „průser jak hrom“.
Když mám průser jak hrom, dál bych i 250.
— Michal Bláha (@michalblaha) July 3, 2024
Mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková dnes uvedla, že v současné době se letiště snaží upřednostnit nakládání zavazadel na odlety, aby cestující na svých dovolených měli osobní věci.
Na zpožděná zavazadla v Praze pak podle mluvčí není nutné na letišti čekat, stačí jen vyplnit reklamační formulář a handlingová společnost Czech Airlines Handling zavazadla následně cestujícím pošle na své náklady. Délka dodání? Jeden až tři pracovní dny.
Kvůli přetížení letového provozu pak i nadále trvají problémy, že se stále spoje zpožďují. U příletů je to kolem jedné hodiny, u odletů kolem padesáti minut. Tím se provoz podle Divíškové kumuluje do špiček, ve kterých musí letiště upřednostnit právě nakládku zavazadel.
Letiště vedle náboru přes inzerát hledá pracovníky i mezi svými zaměstnanci a oslovilo i jiné firmy s žádostí o pomoc, například ČD Cargo.
V případě, že dojde ke zpoždění, ztrátě či poškození zavazadla, je pak možné, aby cestující žádal o náhradu škody, a to v maximální výši 35 tisíc korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.