"Současná budova je značně předimenzovaná a nádraží v Havířově je dlouhodobě v provozní ztrátě v řádu stovek tisíc korun ročně," řekla serveru Aktuálně.cz regionální tisková mluvčí ČD Kateřina Šubová. S demolicí haly počítá i město, už v červnu schválilo návrh vystavět nový dopravní terminál za 180 milionů korun.
Přesné informace o demolici ale nejsou k dispozici. "V případě vyčíslení konkrétních částek by České dráhy odkrývaly své obchodní záměry a zveřejňovaly by obchodní údaje týkající se nejen ČD, ale i jejich partnerů," podotkla mluvčí Šubová.
Památkáři se ale budovy zastávají. Je prý cennou stavbou v bruselském stylu a měla by být zařazena na seznam kulturních památek. Obávají se rovněž dravosti developerů. "Studie města řeší také zapojení budoucích rozvojových ploch v okolí dopravního terminálu, které mohou být parketou pro případné soukromé developery," sdělil vedoucí odboru investiční výstavby havířovského magistrátu Radoslav Basel.
"Obávám se, aby to v Havířově nedopadlo podobně jako v nedalekých Katovicích. Tam dráhy také zbouraly nádraží a teď tam vyrůstá obchodní centrum," uvedl Martin Strakoš z Národního památkového ústavu v Ostravě.
Čtěte:
Zažalujeme ÚOHS, hrozí Jančura. Tvrdý souboj s ČD pokračuje
ÚOHS prošetří cenovou politiku ČD, na niž si stěžoval RegioJet
RegioJet je fungující projekt. To ČD by měly počítat s propadem tržeb
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par