ParlamentníListy.cz byly o celém dění informovány přímo od jednoho z rodičů, jemuž byla slíbena anonymita. Opakovaně jsme se pokoušeli kontaktovat také vychovatelku onoho příměstského tábora, ta však na žádost o rozhovor nereagovala. Neučinila tak ani škola, ze které děti na odpolední tábor dojíždí. Ale postupně.
„Syn nám odpoledne říkal, že měli mezi hrami chvíli pauzu. Ráno odjedou, pak jsou tam na příměstském táboře obvykle do odpoledne. Hrají fotbal, volejbal, koupou se, co počasí dovolí, asi to zažil každý,“ sdělil redakci rodič, který se s tímto příběhem na ParlamentníListy.cz obrátil.
„A během polední pauzy, což je často tak, že děti sedí u stolu a koukají do mobilu, pustil Tři sestry a skladbu Průša. Prý to skoro nikdo neznal, ale když postupně začaly děti vnímat slova, tak zbystřily a smály se,“ pokračuje.
V tuto chvíli bude vhodné odcitovat některé pasáže textu, které v roce 1992 spustily poměrně silnou vlnu emocí právě na téma Průša. Toto příjmení se navíc stalo synonymem jinakosti, a to zřejmě i díky Třem sestrám.
Závěrečné sloky:
Stejně si samy za to holky můžou,
že nechtěj chodit po vsi s Petrem Průšou,
tak to zkusil aspoň s tou blbou Růžou,
pod rouškou násilí tmou, tmou, tmou, tmou
…
Teď došla k Průšovi mátoha tlustá
Průša je úchyl
deviant útočí, mizí s ní v pýru
Průša je úchyl
drtí jí ňadra a líže ústa
Průša je úchyl
hledá, kde nechal tesař díru
Průša je úchyl
Průša už usíná ukojen doma
naplněn pocitem, jaký maj rváči
Růženu opouští lihové koma
Nic neví, k domovu po hrázi kráčí
No a ve chvíli, kdy to Tři sestry rozjely, přiletěla podle syna zcela rozběsněná paní vychovatelka s tím, „že jde o nekorektní, genderově nevyvážený text, že to bere práva ženám, brání to jakémusi procesu, znevažuje postavení ženy ve společnosti a že by za to měli pana zpěváka soudit! Alespoň tak nám to syn popsal, jelikož některým z vyřčených slov nerozuměl a popsal je vždycky až s odstupem času, když si na něco dalšího vzpomněl,“ uvádí rodič pro ParlamentníListy.cz.
Podle jeho slov je samozřejmě hudba Tří sester zejména z počátku devadesátých let ovlivněna rockem, ráznými texty a tvrdou hudbou, která nebyla pro všechny snesitelná. Ale že by prý Lou Fanánek Hagen měl být jako textař nebo zpěvák souzen, mu prý přijde za hranou.
Doplňme, že je Lou Fanánek Hagen (vlastním jménem František Moravec) od roku 1985 zpěvákem a frontmanem skupiny Tři sestry, po revoluci začal skládat pro Těžkej Pokondr, Lucii Bílou, Maxim Turbulenc a písničky pro seriál Šmoulové. V roce 2003 se podílel na složení libreta pro muzikál Kleopatra, spolupracoval i na muzikálech Princezna Zmrzlina a Kat Mydlář. V roce 2009 byl uveden do beatové síně slávy v kategorii osobnost.
Za žádnou ze svých stovek skladeb navíc nikdy nebyl perzekvován.
ParlamentníListy.cz se snažily získat vyjádření také od mladé vychovatelky, které je podle našich informací kolem 25 let. Na žádnou z otázek ovšem nereagovala.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový