„V době volební kampaně se snažíme monitorovat jednotlivé kampaně, dohlížet nad tím, aby kandidáti dodržovali transparentnost své kampaně. Až po skončení volební kampaně pak kontrolujeme s našimi poznatky konkrétní zprávy o financování, kterou kandidát předloží, poté vyneseme informaci, zda byly dodrženy limity výdajů kampaně, či nebyly,“ přiblížil Sivera, jak jeho úřad dohlíží nad financováním prezidentských kampaní.
Přičemž samotný monitoring v průběhu kampaně ze strany Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí je poměrně široký: „Monitorujeme sociální sítě jednotlivých kandidátů, monitorujeme jejich reklamu, ať už velkoplošnou či články v tištěných médiích. Snažíme se shromažďovat data, která analyzujeme ve chvíli, kdy kandidáti odevzdají zprávy.
Z hlediska transparentnosti hlídáme, aby kandidáti dělali to, co zákon vyžaduje, tedy aby si založili transparentní účet, aby zveřejňovali své webové stránky, kde je možné si o kampani informace získat. A samozřejmě tři dny před volbami dohlížíme, aby zveřejnili všechny dárce, kteří jim na jejich kampaň přispěli,“ přiblížil Sivera pověřený koordinací kontrol volby prezidenta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.