I přestože v poslední době sílí varovné hlasy před dezinformacemi, misinformacemi, „deep fake“ či „fake news“, a před takovými podvrhy varovala opakovaně Demokratická strana či Bílý dům, se kampaň Harrisové dle zjištění zpravodajského portálu Axios podílela na úpravách náhledů a titulků skutečných zpráv na internetu, a takto upravené zprávy následně šířila na prvních místech vyhledávání Googlu.
Kampaň tímto způsobem využila asi desítku mediálních společností a odkazy sice odkazovaly na legitimní zpravodajské články, ale titulky a úryvky článků byly přepsány tak, aby ukazovaly Harrisovou v dobrém světle a chválily ji za její politiku. Z vyhledávání to tak dle serveru mohlo vypadat, že současnou viceprezidentku oceňuje za její názory například The Guardian, agentura Reuters, CBS News či další významná média.
Běžný uživatel nemá na první pohled šanci zjistit, zdali se jedná o pravdivý text článků největších mediálních domů či nikoliv a jediné odlišení od ostatních výsledků spočívá v menším nápisu „sponzorováno“ nad upraveným textem. Že jde o podvrh a nikoliv opravdový náhled textu článků je zjistit nemožné.
BREAKING: The Harris campaign is editing news headlines on Google search ads to make it look like reputable news sites are giving her favorable reporting, according to Axios.
— Collin Rugg (@CollinRugg) August 13, 2024
These are the same people who accuse the right of “misinformation.”
The news sites include the… pic.twitter.com/QNg7SN0Au4
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas