„Když se člověk stane knězem, tak tím pádem otevření tohoto problému de facto zazdí,“ míní Pešek ke svému coming outu. „Měl jsem větší obavy z toho přiznání. Mám kolem sebe lidi, kteří zažili daleko horší situace. To, co si prožili, to zranění, si ponesou po celý život,“ vyprávěl Pešek. „Vnímám, že současné nastavení církve u nás je nepříznivé. To téma je tabu. Například se stane, že věřící rodina radši svého homosexuálního syna vyhostí,“ poznamenal.
Video najdete ZDE.
Mezi věřícími má mnoho těch, kteří jej láskyplně přijímají. „Určitě ale jsou i další jiní, kteří s tím mají dosud problém,“ vyprávěl Pešek. Vnímá u nich například vnitřní strach, nevyrovnanost s vlastní identitou a sexualitou. Někdo to prý v sobě může dusit a tutlat a nepřijímat sám sebe. „Víra mu pak slouží jako ochranný krunýř či i jako munice,“ podotkl také Pešek.
Pešek pak hovořil i o celibátu. „Je to určitý mechanismus kontroly toho člověka ze strany okolí. Pozice, která určitě nemusí každému vyhovovat,“ zmínil Pešek, jemuž samému to právě vyhovovat přestalo.
Své pak Pešek hovořil i o tom, že česká katolická církev je konzervativní. „Diskutuje se nám špatně a unést různost názorů, třeba i v tradičních prostředích, je těžké,“ podotkl Pešek, jehož mrzí a zraňují ostrá slova kardinála Duky, jež používá na obranu tradiční rodiny a proti homosexuálnímu manželství. „Ať se vše děje férově,“ řekl. Duku místo evangelia pak podle Peška ovládá strach.
„Když porovnáte dikci Duky s papežem Františkem, vidíte obrovský rozdíl. A to mě mrzí. Staví to velké bariéry mnoha lidem,“ podotkl. Zdůraznil i to, že homosexualita není úchylka a hřích, ale církev ji tak pořád vidí. Uzákonění možnosti homosexuálního manželství vnímá jako symbol.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef