Jak stojí v oficiálních materiálech, které mají ParlamentníListy.cz k dispozici, agenda ochrany práv spotřebitele patří do gesce ministerstva Jana Mládka a „považujeme ji za jednu z nejvyšších priorit. Pro zlepšení ochrany spotřebitelů, jimiž jsme vlastně my všichni, jsme udělali již řadu opatření, ale hodlám v nich pokračovat a spotřebitelům ještě více pomáhat. Rozhodl jsem se proto založit též tento profil jako pomocníka, rádce a informační platformu pro ty, kteří nakupují a s nakupováním mají své zkušenosti."
V současnosti, pár dnů od spuštění, má profil několik stovek fanoušků a denně spravovaný obsah. Mezi příspěvky naleznete jak odkazy na zpravodajské portály, tak poznámky anebo fotky dne. Vždy je ovšem kladen důraz na spotřebitele.
Jeden z posledních "postů" se věnuje například nákupu vánočního kapra. „Na nákup ryby nespěchejte. Dlouhé skladování rybího masa zhoršuje jeho chuť. Ideální je koupit kapra den před Štědrým dnem," píše admin profilu Ochránce spotřebitele", v jehož logu je sova.
Proč?
Jak vznikl často skloňovaný pojem pro nekalé obchodní praktiky? Šmejdi je dokumentární film Silvie Dymákové uvedený poprvé v dubnu 2013 na festivalu Jeden svět. Film zachycuje skrytou kamerou manipulaci a další praktiky prodeje na výjezdových předváděcích akcích pro seniory.
Autorkami scénáře filmu jsou Silvie Dymáková a psycholožka Romana Mazalová. Film vznikal ve vlastní produkci režisérky. Ve filmu vystoupili například šéf Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk, člen České obchodní inspekce a další. Film v roce 2013 v českých kinech vidělo 34 261 diváků a byl nejnavštěvovanějším českým dokumentem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový