Nedávný reprezentativní výzkum německé agentury Forsa podle Robejška ukazuje, že mládež sice za klima demonstruje, chodí za školu a okřikuje své rodiče, ale v nákupní zóně to zase tak vážně nebere a systematicky hřeší proti svému ekologickému náboženství. Ekologická udržitelnost hraje prý pro 16-25leté při nákupech jen zcela podružnou roli.
Nejdůležitější je pro ně cena, kvalita a vzhled produktu. „Při nákupech šatů je pro 79 procent mladých rozhodující kvalita a vzhled a pro 2 procenta ekologická udržitelnost. Technické přístroje nakupuje 46 procent podle kvality a image výrobku a nejmenší význam má ekologická udržitelnost, 5 procent,“ dodává politolog.
Když se jedná o dovolenou, je pro 59 procent 16-25letých nejdůležitější cena a jen pro 5 procent otázka ekologické udržitelnosti. „Eko-Greta poctivě plachtí do Ameriky, ale její přívrženci nad ní přefrčí letadlem,“ podotýká Robejšek – s tím, že takhle nedůsledně se chovají ti, kdo prostojí pátky před školou anebo táhnou ulicemi a obětavě ruší dopravu těch, kteří pracují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab