Jourová v rozhovoru pro Český rozhlas uvedla, že v pátek definitivně vešly v platnost nové regule, kterým se musí přizpůsobit devatenáct velkých internetových společností. „Všechny firmy nám hlásí, že dělají velké přípravy, protože to je skutečně tvrdá legislativa s možností vysoké pokuty. Třeba Meta už nám oznámila, že nabízí uživatelům možnost sledovat příspěvky bez algoritmů, tedy chronologicky a tak dále,“ uvedla Jourová.
„Je to docela historický moment, kdy se mají tyto velké platformy podřídit evropským pravidlům, a byl opravdu nejvyšší čas, protože tady byl obrovský rozpor v tom, že ty sítě mají obrovský vliv, a nemají přitom žádnou odpovědnost, a to se tím nařízením mění,“ prohlásila Jourová.
Amazon a Zalando už prý podaly stížnost k tribunálu Evropské unie, že byly zařazeny do devatenácti společností, na které se nová pravidla vztahují. „Obě společnosti rozporují, že se pohybují ve zvolené hranici 45 milionů uživatelů měsíčně. My jsme ale samozřejmě dělali detailní analýzu a stojíme si za svým stanoviskem,“ řekla eurokomisařka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič