Deutsche Bahn čelí vlně kritiky za finanční ztráty, zhoršující se pověst, ale i zpožďování vlaků, nebo rovnou rušení jednotlivých spojů. Hlavní příčinou je pak zchátralá železnice. Tu Deutsche Bahn nyní na mnoha částech Německa rekonstruují. Jedná se o hlavní železniční spoje, jako je trať z Frankfurtu do Mannheimu nebo z Hamburku do Berlína.
Ovšem zlepšení kritické situace ve zpožďování vlaků se neočekává. 38 % vlaků podle Frankfurter Rundschau nabírá každodenní zpoždění. Zároveň přiznává, že za zvýšenou nespolehlivostí dráhy mohou letošní záplavy, s jejichž důsledky se Deutsche Bahn dosud nevyrovnaly.
Mohlo by se zdát, že dopady na dochvilnost vlaků má v rukou tzv. vyšší moc. Dopady povodní, červencová nadprůměrná deštivost. Podle zprávy v Süddeutsche Zeitung železnice letos musela změnit jízdní řády ve dvou až třech milionech případech. „Jízdní řády se již nepočítají, ale pouze odhadují,“ citovaly noviny člena dozorčí rady. To je „obrovský problém“ a vede ke „ztrátě kontroly“ nad jízdními řády. Přestože bezpečnost železniční dopravy není ohrožena, dopady jsou „katastrofální“.
„Cestující se již nemohou spoléhat na to, že vlaky pojedou podle plánu. Jízdní řády se stále více ukazují jako plané sliby, protože železniční síť byla po desetiletí zanedbávána. Ve stále více dopravních uzlech se musí snižovat rychlost vlaků, aby se zabránilo tomu, že závady na kolejích, výhybkách nebo mostech povedou k nehodám,“ píše server Frankfurter Rundschau.
„Poruchy návěstidel, poruchy stavědel a rozbité výhybky dosáhly nyní u Deutsche Bahn takové úrovně, že již není možné, aby vlaková doprava probíhala hladce,“ píše server Tagesschau.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera