Německo, náš vzor? Feministky, které popotahují Bernarda za reklamu, mají soudružky: Zákaz líčení žen jako „slabých, hysterických, hloupých a naivních“

20.06.2017 7:45 | Zprávy

Příslušníci starší generace mají patrně ještě v paměti komunistické heslo „Sovětský svaz, náš vzor“. České feministky v posledních dnech ukazují, že jejich vzorem je zase Německo.

Německo, náš vzor? Feministky, které popotahují Bernarda za reklamu, mají soudružky: Zákaz líčení žen jako „slabých, hysterických, hloupých a naivních“
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stanislav Bernard, majitel pivovaru známý mimo jiné i díky svým radikálním postojům proti korupci

Zatímco v České republice se uměle vyvolané kauze údajně sexistických reklam pivovaru Bernard směje i samotný Stanislav Bernard a zcela vážně toto téma řeší snad jen několik feministek a Deník Referendum, v Německu jsou již o několik kroků dál. Jak píše server Local, zákaz sexistických reklam je jedním ze závazků koaliční smlouvy tří stran, které ovládají Berlín.
 
Zástupci SPD, Levice a Zelených se loni v listopadu jednomyslně shodli na tom, že „boj s hydrou sexistické reklamy“ je hned po boji proti větru a dešti druhou nejdůležitější záležitostí, která „pálí“ Berlíňany. Možná právě u představitelů levicové koalice se tak inspirovaly ženy a dívky ze Stínové rady pro reklamu, když majiteli pivovaru Bernard posílaly svůj, jistě dobře míněný, otevřený dopis. 
 
V každém případě se berlínští radní zavázali, že sexistická reklama se už na billboardech pronajatých městem neobjeví. Ale ani to pokrokovým radním nestačí a chystají další „zlepšovák“. Včera deník Tagesspiegel informoval, že se v rámci koalice jednalo o úplném zákazu „závadných“ reklam. Bez ohledu na to, jestli billboardy a další reklamní nosiče patří městu nebo soukromému subjektu. 
 
„O tom, jestli je reklama sexistická by měla rozhodovat odborná rada. Pod kuratelu se tak dostanou reklamy, které zobrazují ženy jako „slabé, hysterické, hloupé a naivní tvory“. Zkrátka a dobře, pokud reklama nějakým způsobem akcentuje pouze ženské fyzické přednosti a žena je na fotografii (na rozdíl od muže)  jen spoře oděná, přes odbornou radu patrně neprojde.  
 
Jak poznamenali myslitelé z Levice, takové vyobrazení ženy v reklamě budí dojem, že obě pohlaví si nejsou rovna. Levici bez námitek podpořili i oba dva zbývající koaliční partneři ze Strany zelených a SPD. Zlí jazykové hovoří o tom, že o to dříve se mohlo jít na sojové latte do hate free kavárny. Zástupci všech tří stran si údajně jednání na podobná „pokroková“ témata nemohou vynachválit. 
 
Zástupci ostatních politických stran však tolik pokrokovosti nevyjádřili a návrh levicové koalice podrobili zdrcující kritice. Křesťanští demokraté poukazovali na skutečnost, že politici by neměli zasahovat do fungování volného trhu. Jejich kolegové ze Svobodné demokratické strany (FDP) zase argumentovali tím, že reklamní billboardy jsou chráněny zákony o svobodě projevu.


 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Josef Provazník



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…