O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
Proč firmy mění značku?
Že agresivní svítivé barvy poutají pozornost ví každý, kdo šel kolem vývěsky s plakáty. Výrazná barva pomáhá tomu, aby si člověk vůbec všiml nějakého sdělení. Platí to nejen na plakátovacích plochách, ale i na sociálních sítích, obecně všude, kde je víc různých sdělení pohromadě.
Barvy koalice SPOLU se zásadně mění. Výraznou změnu identity obvykle dělá značka, když je v krizi, tedy když má vážný problém. Příkladů je celá řada: Philip Morris (výrobce cigaret) je dnes Altria. Facebook se změnil na Metu a tak dále. V tomto případě se SPOLU navíc zbavila odkazu na barvy stran, které ji tvoří. Jenže to nestačí. Změna loga je výrazem změny. Pokud samotná změna v přístupu či nabídce není přítomna, samotná výměna barev nestačí. A to není jediné riziko.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: .