Včera zažili klienti Komerční banky nepříjemné překvapení, protože nefungovala její aplikace Mobilní banka. „Vážení klienti, evidujeme technický problém u aplikace Mobilní banka, proto mohou být některé její služby nedostupné. Na nápravě intenzivně pracujeme. Omlouváme se vám za komplikace,“ sdělila banka včera odpoledne.
Vážení klienti, evidujeme technický problém u aplikace Mobilní banka, proto mohou být některé její služby nedostupné. Na nápravě intenzivně pracujeme. Omlouváme se vám za komplikace.
— Komerčka (@komercka) May 6, 2024
Tým Komerční banky měl pak napilno, když odepisoval a omlouval se nespokojeným klientům, kteří se nemohli dostat ke svým penězům.
@Tomshon Dobrý den, Dane,
— Komerčka (@komercka) May 7, 2024
omlouvám se za komplikace. Technický problém se nám podařilo odstranit. Nyní aplikace fungují standardně. Mohu vás ubezpečit, že vaše data a finance jsou v naprostém bezpečí. Situaci analyzujeme a zajistíme opatření do budoucna.
Jarda, KB tým
@KateJurosz Kateřino, dobrý večer,
— Komerčka (@komercka) May 6, 2024
dle aktuální informace kolegů by internetové bankovnictví mělo být již funkční. Mobilní bankovnictví je stále v řešení.
Velice se omlouváme za způsobené komplikace.
Zuzana, KB tým
@CutieunicornCZ Dobrý den, Lukáši,
— Komerčka (@komercka) May 7, 2024
od kolegů z platebních karet mám ověřeno, že Apple Pay funguje v pořádku. Tohle bude něco individuálního, s čím vám rád pomohu. Prosím, napište mi DM s větším detailem. Předám to kolegům, ať to prověří a ozvou se vám.
Jarda, KB tým
Nejeden klient také podle svých vyjádření zvažuje, že by od banky odešel. „Opět to nejede? Urychlím návštěvu banky se zrušením účtu. Toto už není normální. Vždycky, když něco chci udělat, tak to nejede,“ stěžoval si Jan Sucháček. „Kdybych u vás neměl hypotéku, tak už jsem dávno pryč ...“ vzkazoval Komerční bance Lukáš Bláha. „Ty vaše služby jsou fakt otřesné, asi změním banku,“ reagoval Martin.
Opět to nejede? Urychlím návštěvu banky se zrušením účtu. Toto už není normální. Vždycky, když něco chci udělat, tak to nejede.......
— Honza Sucháček (@honzasuchacekeu) May 6, 2024
Hlavně v rámci modernizace zpoplatnit základní účet ?? Kdybych u vás neměl hypotéku, tak už jsem dávno pryč ...
— Lukáš Bláha (@LukBlha8) May 6, 2024
Ty vaše služby jsou fakt otřesné, asi změním banku
— Martin ?????? (@Martysek13) May 6, 2024
Kromě toho, jak zjistil například marketér Jakub Horák, ani on-line bankovnictví nebylo v pořádku. „Mobilní aplikace KB celý den nefunguje. Všichni tedy přešli na web, kde zadání příkazu trvá pět minut. Nebo jim někdo zbořil celej systém komplet? Šílený,“ podotkl.
S touto zkušeností nebyl zdaleka sám. „Jsou to sráči. Žádný vysvětlení, natož omluva. A blblo to i v podvečer. A protlačit přes web – porod,“ ozval se Onek Pospíšil. Stížností bylo vícero.
Ozvalo se také, že tyto problémy mívá Komerční banka zejména v pondělí.
Porucha: Klient učinil bance nabídku
„Nehněvejte se, ale mobilní aplikace je už takřka se železnou pravidelností při pondělcích rozjebaná. Jako někdo, kdo pracuje už v pondělí, to nevítám. Pokud je potřeba zvýšit poplatek, aby se zaplatil někdo, kdo to bude rozjebávat o nedělích, tak jsem otevřen jednání,“ vzkazoval sarkasticky jeden klient.
Nehněvejte se @komercka , ale mobilní aplikace je už takřka se železnou pravidelností při pondělcích rozjebaná. Jako někdo, kdo pracuje už v pondělí, to nevítám. Pokud je potřeba zvýšit poplatek, aby se zaplatil někdo, kdo to bude rozjebávat o nedělích, tak jsem otevřen jednání. Dík
— matesola??? (@matesola) May 6, 2024
Na aplikaci si přitom lidé stěžovali již v prosinci minulého roku, kdy také vypověděla poslušnost, zrovna v době, kdy vrcholila sezóna shánění vánočních dárků. I tehdy klienti uvažovali, zda by jim u jiné banky nebylo lépe. Při stížnostech se také objevily sarkastické narážky na to, jak banka plní cíle udržitelnosti.
Škodolibé klienty Komerční banky tak potom možná potěší zpráva, že bance za první čtvrtletí roku 2024 klesl zisk. Ale zřejmě nikoliv kvůli kvalitě služeb. „Meziroční pokles čistého zisku byl způsoben výrazným meziročním nárůstem nákladů na riziko,“ uvádí Fio Banka. Oproti roku 2023 se KB snížily čisté úrokové výnosy o 73 milionů Kč, banka ale vydělala více na poplatcích a provizích, a to o 74 milionů Kč. Poklesly jak provozní výnosy, ale i provozní náklady, takže provozní zisk byl o 67 milionů Kč vyšší. Zvedly se ale zmíněné náklady na riziko z 432 milionů Kč na 485 milionů. Čistý zisk tak z 3,5 miliardy v prvním čtvrtletí roku 2023 klesl na „jen“ 2,8 miliardy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta