Zatímco například zástupci krajské hygienické stranice či starostové některých obcí na jednání nepřišli, zhruba 15 obyvatel dotčeného území se dotazovalo na podrobnosti stavby. Zajímalo je, jak se budou řešit výkupy zahrádek v zahrádkářské kolonii nebo zda jim investor nahradí případně ztrátu pitné vody ze soukromých studní. Jejich obavy se snažil rozptýlit Wohlmuth z ŘSD, řekl, že pozemky budou vykoupeny za standardních podmínek a soukromé studny se budou po celou dobu stavby sledovat. Pokud by majitelé přišli o vodu, řešila by se to novým vrtem, případně i investicí do vodovodu.
Obyvatelé dotčeného území ale uváděli, že je Folknářská spojka nadbytečná. Řešením by podle nich byl nový tah z Děčína na Manušice, který by měl zásadním způsobem ovlivnit tranzit automobilů po silnici I/13 směrem z Děčína do České Lípy a Liberce. Tato varianta se ale zatím zdaleka nedostala do fáze projednávání, v jaké je Folknářská spojka. "Folknářská spojka tvoří první etapu přeložky na silnici I/13 mezi Děčínem a Manušicemi," řekl ČTK na setkání technický ředitel projekční kanceláře Valbek Milan Koloušek. Uvedl také, že Folknářská spojka, kterou považují místní obyvatelé za nadbytečnou, významným způsobem odvede dopravu z přetížené Kamenické ulice v Děčíně, ale také ve směru z Děčína na Českou Kamenici a Šluknovský výběžek.
Problémem celého území je však struktura geologického podloží, které podle Jana Štefana ze spolku Děčínské fórum nebylo zatím dostatečně prozkoumáno. Podle Štefana hrozí potíže se sesuvem půdy nebo stavem spodních vod. "Domnívám se, že měl být už nyní zpracován podrobný geologický průzkum, a že ten orientační nestačí," řekl na setkání Štefan. Podle zástupce ŘSD jsou ale tyto průzkumy dalším stupněm v celém procesu, jenž by měl k vydání stavebního povolení vést. Potvrdil to také zpracovatel posudku EIA Libor Krajíček. "Nyní se zpracuje posudek, který bude obsahovat určité podmínky. Ty musí investor splnit při těch dalších fázích projektové přípravy a zohlednit je, když bude připravovat projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí," řekl Krajíček.
Stavba povede skrz chráněné krajinné oblasti České středohoří a Labské pískovce. Jedna varianta je dlouhá 4,15 kilometru a druhá 4,55 kilometru. Součástí obou jsou dvě křižovatky, přemostění vodních toků a komunikací.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk