Podle Mládka bude tento skandál mít vliv i na českou ekonomiku. „Minimálně krátkodobě,“ upozornil ministr s tím, že se to dotkne především českých subdodavatelů než např. Škody Auto. Niedermayer prý nebyl skandálem až tak překvapen a obává se toho, jaký dopad na pověst automobilky bude mít fakt, že lhala. Ve světě totiž řada lidí při výběru auta dá na co nejekologičtější provoz.
Ministr by nemaloval čerta na zeď
Ve vysílání ovšem také zaznělo, že o emisích lžou vlastně všechny automobilky, protože současné technologie neumožňují dosahovat takových hodnot emisí, jaké jsou požadovány. „Lžou všichni, a to už od emisní normy Euro 4.“ Tato hrozivá slova pronesl jeden z automechaniků.
Europoslanec s ním však nesouhlasil. To je prý pohled, který nejčastěji zaznívá v motoristických časopisech, ale vozy již dnes mohou být ekologičtější. Doplatí na to především akcionáři. „Protože americký právní systém je neúprosný,“ zaznělo z úst Niederamyera s ohledem na chystané žaloby v USA.
Mládek však nechtěl být tak pesimistický. Německý průmysl netáhnou jen výroba a prodej aut, stojí na mnohem širších základech, takže není ohrožen, ale každopádně platí, že má na štítu šmouhu, kterou bude třeba vyleštit. Rozhodně by prý nemaloval čerta na zeď.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp